3378
Sök

Bränslepumpsfel på Volvo V40 T4 - 99

6 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Hejsan, har fått ett problem med bilen en Volvo V40 T4 årsmodell 99, har kommit så långt så jag har lokaliserat felet till bränslepumpen. Problemet är dock det att jag inte har något kopplingsschema för denna del och skulle behöva få tag i ett sådant schema utan att kontakta Volvo då priset kan springa iväg rejält. Någon som har haft liknande fel och har ett sådant schema?

224 Inlägg
2 april 2009
koppla in ström på den så märker du om den snurrar.
det sitter 4 sladdar till anslutningen 2st är till bränslenivån sen de andra lite grövre är matningen till pumpen. blå är pluss svart är minus.
Senast redigerat av MST4 (2 april 2009)

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

6 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
MST4 - Det är ingen risk att något annat pajar ifall man kopplar elen fel? Har inte vågat kopplat på strömmen pga detta.

volvo_grabb , Bilen stannade helt och allt fungerar tills tändningen, den klickar inte igång där. Bränslepumpen låter inte när man slår på tändningen eller så. Så därför tror jag det är där skon klämmer , men har du något annat förslag så kan du gärna få skriva det smile

224 Inlägg
4 april 2009
freddiv skrev:
MST4 - Det är ingen risk att något annat pajar ifall man kopplar elen fel? Har inte vågat kopplat på strömmen pga detta.

volvo_grabb , Bilen stannade helt och allt fungerar tills tändningen, den klickar inte igång där. Bränslepumpen låter inte när man slår på tändningen eller så. Så därför tror jag det är där skon klämmer , men har du något annat förslag så kan du gärna få skriva det smile

Vist finns det risk om man kopplar fel, så därför ska man koppla rätt i stället smile

men har du kollat säkringer, finne en till just bränslepumpen.
vad händer när du vrider om tändningen går start motorn och finns det gnista på stiften ?

man måste ju lixsom börja i rätt ende

//mvh Martin

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 april 2009
imobiliserfel kanske?

Haynes har kopplingsschema

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

6 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
"vad händer när du vrider om tändningen går start motorn och finns det gnista på stiften ?" - Allt detta går, startmotorn funkar och det blir gnista. Men den startar inte...

torpis: Är inte så haj med imobiliseringsfel, kan du förtydliga lite vad du menar? smile

Sök