2742
Sök

Sänkningsats till s40 -03 OBS! Uppdate, ny fråga, hur lång tid tar det för fjädrarna att sätta sig? Problemet löst!

2 638 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
#21
Demon skrev:
En sak som jag kom att tänka på: Har du Xenonljus? Jag undrar nämligen om man behöver göra någon justering av dessa då jag har en coiloversats som ska monteras på min bil som har Xenonljus...
Nej, jag har inte xenonljus. Ska man behöva ändra nått, menar att på xenonljus så har man ju automatisk nivåreglering eller hur? Eller vad menar du med justering?

249 Inlägg
8 april 2009
#22
Ser bra ut!

Sänkte min ca 30mm med H&R fjädrar och volvogubben sa att fjäderbenslagrerna kommer slitas och behövas bytas hela tiden eftersom dom påfrestas mer, pga dom hårda fjädrarna.

Vet dock inte om det stämmer men jag var tvungen att byta vänster fram före vintern, och nu när jag kollade på det högra såg det inte så bra ut... så du kan ju hålla lite koll på det, ska lämna in min på service snart så får se hur det ser ut då.

2 638 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
#23
85an skrev:
Ser bra ut!

Sänkte min ca 30mm med H&R fjädrar och volvogubben sa att fjäderbenslagrerna kommer slitas och behövas bytas hela tiden eftersom dom påfrestas mer, pga dom hårda fjädrarna.

Vet dock inte om det stämmer men jag var tvungen att byta vänster fram före vintern, och nu när jag kollade på det högra såg det inte så bra ut... så du kan ju hålla lite koll på det, ska lämna in min på service snart så får se hur det ser ut då.
Lägger det på minnet, tackar för informationen smile


Sök