3611
Sök

Problem att starta när motorn är varm.

7 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Kanske hör inte följande problem ihop, men vad vet jag.

För några år sedan kunde det i perioder vara knepigt att få igång min Toyota Corolla Touring 4WD -89. När jag vred om nyckeln så klickade det bara, men inget hände. Så fick jag försöka allt mellan 5 och 50 ggr innan den slutligen gick igång. Problemet försvann dock under en längre period men har nu kommit tillbaka i en liknande tappning. Nu har jag nästan uteslutande problem när jag kört bilen en sträcka och motorn är varm. När jag då stänger av motorn och sedan försöker starta den så vill den inte alls igång. Om jag inte minns fel så klickar det inte alltid ens. Ibland är det helt tyst innan den slutligen, efter många försök, återigen startar. Observera att startmotorn inte alls går runt.

Någon vänlig själ som har någon idé vad som kan vara problemet här?

Jag har hört om något som heter solenoid. Kan det vara stiften?

Tack på förhand

0-Koll

Pedal To The Metal
750 Inlägg
8 april 2009
Det kan nog mycket väl vara "kolen" i startmotorn. Jag har okcså haft jordningsfel på startmotorn. Då gick den bara ibland

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 april 2009
Låter som ett felande startrelä.

En solenoid är en solenoid.. säkert den på startmotorn som menas.
Stiften är stift wink

Välkommen till garaget btw!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
8 april 2009
Har du testat med en frisk batteri? kan tänka mig att du har problem med laddningen.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

7 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Revotech skrev:
Det kan nog mycket väl vara "kolen" i startmotorn. Jag har okcså haft jordningsfel på startmotorn. Då gick den bara ibland

Ska läsa på om kol i startmotorn.

Tack för tipset...

7 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Låter som ett felande startrelä.

Startrelä säger du...hmmm. Det låter bra och billigt. Låt oss hoppas på det.
En solenoid är en solenoid.. säkert den på startmotorn som menas.
Stiften är stift wink

Hehe...såg precis hur felskrivet det bidde från min sida.
Välkommen till garaget btw!
Mvh Tommy

Tackar!

Det verkar vara ett drömställe för en sån komplett nybörjare som jag.

0-Koll

7 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
alain skrev:
Har du testat med en frisk batteri? kan tänka mig att du har problem med laddningen.

Nej, jag har inte kollat med ett nytt batteri. Men det som får mig att tro att inte problemet ligger där är att bilen aldrig har problem att starta när det väl slår till så att säga. Batteriet tycks vara piggt. Eller kan batteriproblem finnas utan att det påminner om en LP-spelare som saktar ner?

0-Koll

Sök