3127
Sök

Volvo 780 , Rullande renovering? (var det tänkt)

Bert-Ove får nytt liv :)

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
273 Visningar
Uppdaterades senast idag 13:30
6 535 Inlägg
för 14 timmar sedan
Trådstartare
För ett år sedan köpte jag en av mina drömbilar , en Volvo 780 "Bert-Ove" Usa modell , B230FT med Automat (aw71) och Multilink bakaxel ,
Blanksvart lack med lite skavanker & mörkblå inredning.
Sommarbil & Rullande renovering med lätt underhåll var planen , besiktade bilen direkt vid köpet , blev ett par lättfixade anmärkningar , monterade även en dragkrok från Volvo 940 under våren & reggade den, 1200kg släpvikt var tyvärr max Volvo godkände för 780.
Blev totalt 15mil körda efter köpet då tyckte kolvbultsutkastaren att det var dags att rensa motorn invändigt & skickade ut kolvbulten i omloppsbana runt jorden.
Så bilen blev stående ända till hösten innan den knuffades in i garaget & befriades från skrotmotorn.....

Fortsättning följer med foton & renoveringsbilder , då jag är sjuk så klarar inte kroppen & skallen så långa pass i garaget , max 30min åt gången innan jag behöver vila, så allt tar sin tid & jag lämnar även bort vissa saker.
https://www.garaget.org/?car=433450
Senast redigerat av farbrorbozze (för 14 timmar sedan)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

81 Inlägg
för 11 timmar sedan
Beklagar din skröpliga kropp, men bra att du trots allt har något att pyssla med.
När du orkar alltså...
/Hälsningar Claes

6 535 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
clabbe14 skrev:
Beklagar din skröpliga kropp, men bra att du trots allt har något att pyssla med.
När du orkar alltså...
/Hälsningar Claes

Jag kämpar på så gott det går smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Sök