Jag har en toyota starlet med k4 motorn. har någon här ärfaren het av dem så skulle jag vara tacksam. har någon tex informatinon om hur mycket man kan porta ett k4 topplock utan att det kommer hål.. och hur man skall porta? skulle vara ibehov av svar på den frågan. vilken diameter på grenröret skall det vara om man har dubla 40mm förgasare? vilken cam passar bäst ?
Varför byter du inte till en motor från toyota carina 2 87-92, 2.0i 16V 132hk? Finns en kille som har en typad och besiktad sådan här + att han har trimmat den lite ännu. Den går ruskigt hårt kan jag säga, bränner ifrån många snabba bilar med den. Lär ju vara mkt billigare att byta en sån motor än att hålla på och trimma en motor som du får lägga massa pengar på för att få ut nån effekt ur. En carina 2 motor kostar ett par tusenlappar på skroten. Bromsarna har han oxå tagit från från carinan, förrutom att han bytte ventilerade gt4 skivor på den och säkert annat gjort på bilen oxå för att han fick igenom den på typningen.
Jasså.. jo jag känner åxå de som ha bytt motor till någon 2.0 liters twin cam motor. men du vet det är mycket svårare att få besiktad en bil här i finland med annan motor.. skulle hjärna flytta till sverige! men i rally så måste man ju ha orginal motor! så dom får unger 150 hk ur k4 motorn som är 1.3 liter. men det är ju frågan om om den håller att köra med på vägen.. men jag skall se hur det blir med motorn.. är din komppis med starlet medlem här på garaget ? annart skall du tvinga honom att bli meddlem! tack för svar
Den är i Finland och är finskreggad den bilen jag pratar om, i Tornio här i Norra Finland. Kan ta och snacka med han nästa gång jag ser han och be honom lägga upp bilen här. Känner inte honom men jag är ju absolut inte blyg så jag snackar me han.
Låst pga rubriksreglerna + bumpning av gammal tråd utan att tillföra något nytt
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-