Tjo! jag är ny på det här med ljudsystem i bilen men jag är grymt intresserad och vill hemsk gärna lära mig. Jag införskaffade mig nyligen en BMW 328i E46 -99 och fort som fan va ja iväg och köpte en del ljud prylar till den som jag gärna vill få in
Det jag har köpt är då
Kenwood-W6537UY
Rockford Fosgate 2x12 tum, passiv baslåda för jag har tyvärr inga erfarenheter av att bygga en egen =/
1 GAS silver C2, hade tänk ha det för att driva basarna
1 GAS Silver C4, tänkte ha det att driva midbasarna i resten av bilen, 4 stycken.
Rockford Fosgate T162S till framdörrarna.
+en helvetes massa kablar som en snubbe på BRL hjälpte mig att plocka fram, det ska iaf vara all kablar jag behöver.
ska även köpa 4 stycken 6.5" till och göra en egen liten design i hatthyllan.
Ok så nu vet ni vilka saker ajg har, då kommer frågorna
jag höll på och klura som fan idag hur ja skulle få in stereon i bilen, jag lyckades plocka bort den gamla som då är orginal i BMW 328i E46 -99. Men problemet är då att jag har ingen aning hur jag ska få ström till den nya stereon för det kablarna som satt i förra passa inte någon stans i den nya.
Så, hur ska jag göra?
Det va fråga n:1
Jag kopplade ena änden av strömkabeln till batteriet, klippte av kabeln och koppla in säkringen sen vidare till Silver C2 slusteget. Sen så tog jag en bit av samma kabel och kopplade i GRN sen vidare till jordat område. Då borde ju lampan lysa på steget så att den visar att det är på, men det gjorde det då inte.. What is wrong? :S
Sedan så skulle jag vilja veta om man behöver ställe in något på steget för att kopla in basarna eller är det bara att koppla in dom i steget sen koppla steget till en av låg-ingångarna i stereon?
Samma sak gäller till Silver C4 steget och högtalarna fram, hur ska ja göra?
Jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunda hjälpa mig med detta, som sagt var jag är nybörjare och vill hemsk gärna lära mig så mycke ja kan
Tack på förhand// Haggan