Kan ju vara så oxå att dom byggde upp bilen innan dom vart arbetslösa
Men att bli hel sponsrad låter roligare än vad det är T.ex:
Kalle 20år köper en turbo pärla som han vill trimma skiten ur/bygga ljud i som motsvarar ett litet diskotek i GBGs innerstad, men han har inte så mycket pengar....
Kalle får tag i ljud AB som sponsrar han fullt och allt är frid och fröjd. Kalle börjar bygga ljudet som han fått och är jätte nöjd, och under sommarens gång åker han på mässor som ljud AB har sagt åt honom att göra.
Men en dag så är kalle JÄTTE sjuk och kan inte röra sig ur sängen. Då ringer ljud AB och säger att han skall vara i STHLM nästa dag: Men kalle berättar att han är jätte sjuk och kan inte, då säger ljud AB lös problemet bilen skall vara där...
Vad försöker jag nu säga med detta luddiga medelande? att jag druckit för mycket kaffe? eller finns det baksidor med det hela oxå? Svar:
Ja! att bli sponsrad är helt ok men vad många inte tänker på är att ett företag bedriver ingen välgörenhet dom har satsat pengar på dig, och då vill dom ha utdelning på det.
Jag t.ex. har tagit ledigt från jobbet nu i helgen för att bilen måste vara på elmia. ibland kommer det en hel del gilla läget saker med att vara sponsrad oxå.