3428
Sök

Köpråd: Volvo vs. Saab vs. BMW vs. annan rolig bil med turbo

273 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
#61
Andreas 940 skrev:
ArizonaEagle skrev:
940in jag har är en -91, dvs med dom klena vevstakarna, så om jag ska pressa ut 270-280 hk ur den så blir jag troligen tvungen att riva i bottendelen och slänga i H-profilstakar

Är du säker på det? Vad jag har hört har alla B230FT i 940 den starkare bottendelen, det är väl bara vissa modeller av 740 som har den klena varianten av FT-motorn.

aha okej vad jag har hört så fick inte b230ft dom starkare stakarna förrens -92 :S jag ska kolla upp det

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
13 april 2009
#62
Äger själv en 9000 CSE 2.3t och som komfortabel långfärdsbil, laståsna eller vinterbil är den är helt suverän, men särskilt rolig att köra tycker jag inte att den är. Kolla hellre på en Aero i så fall.


Hade personligen valt en BMW E36 325 eller 328 vars väghållning och körglädje sopar banan med det mesta smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
13 april 2009
#63
Donvito skrev:
Personligen tycker jag även att det är grymmare med en diskret turboladdad familjebil tongue

Absolut, är nog en och annan som blivit förvånade när de blivit ifrånkörd av min 9000 till slagskepp hög, smala 15" original LM med på tok för hög profil och är på tok för tyst samt emblemstrippad big_smile
Senast redigerat av TenZer (13 april 2009)

Rock'n Roll

2 283 Inlägg
13 april 2009
#64
Köp inget utav det, båda delarna är skit.

R.I.P. Michael Jackson!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
13 april 2009
#65
Pikey skrev:
Köp inget utav det, båda delarna är skit.

Båda? Det var snack om BMW, SAAB och Volvo... Själv är jag i vart fall sjukt nöjd med min 9000 och känner i princip bara nöjda Saabägare så jag ser inte var det är "skit", självklart känner jag även nöjda volvo och bmw ägare också men dom är färre till antalet
Senast redigerat av TenZer (13 april 2009)

Rock'n Roll

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 april 2009
#66
TenZer skrev:
Pikey skrev:
Köp inget utav det, båda delarna är skit.

Båda? Det var snack om BMW, SAAB och Volvo... Själv är jag i vart fall sjukt nöjd med min 9000 och känner i princip bara nöjda Saabägare så jag ser inte var det är "skit", självklart känner jag även nöjda volvo och bmw ägare också men dom är färre till antalet

I och med att Pikey skrev det är jag rätt säker på att det handlar om volvo och saab...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

273 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
#67
Pikey skrev:
Köp inget utav det, båda delarna är skit.

resonera och berätta för mej hur jag får tag på en skyline för 35k smile

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
13 april 2009
#68
Mest ös för pengarna får du utan tvekan med en saab, 9000 eller 900 är en smaksak, jag föredrar 900:an som bil men älskar karaktären på 2.3:an i 9000.

Kan du svetsa själv eller har någon som kan göra det så köpa färdigbyggd downpipe, svetsa rakt rör efter katten och köp chipp så kommer du upp i 250+ hästar.

Du kan få en fin 2.0t som inte är våldtagen av någon 18:åring för mellan 13-20k, vilket gör att du har rätt mycket pengar att lägga på motor.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

273 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
#69
discokapten skrev:
Mest ös för pengarna får du utan tvekan med en saab, 9000 eller 900 är en smaksak, jag föredrar 900:an som bil men älskar karaktären på 2.3:an i 9000.

Kan du svetsa själv eller har någon som kan göra det så köpa färdigbyggd downpipe, svetsa rakt rör efter katten och köp chipp så kommer du upp i 250+ hästar.

Du kan få en fin 2.0t som inte är våldtagen av någon 18:åring för mellan 13-20k, vilket gör att du har rätt mycket pengar att lägga på motor.

okej smile jag ringde på en 855R igår som såg jävligt fin ut
Renoverad motor för 800 mil sen
Tonade rutor
18" Pegasus
Chippad - 300 hk
Ställbart ladd
sänkt

Enda nackdelen jag såg va att det är en automatare, men de kan jag leva med

30 000:- vill han ha för den, låter lite väl billigt men om den är kvar på lördag så ska åka o kolla på den

EDIT: glömde skriva att den har skinninredning tongue
Senast redigerat av ArizonaEagle (13 april 2009)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
13 april 2009
#70
tog han inbyte då ? ;D

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 april 2009
#71
ArizonaEagle skrev:
discokapten skrev:
Mest ös för pengarna får du utan tvekan med en saab, 9000 eller 900 är en smaksak, jag föredrar 900:an som bil men älskar karaktären på 2.3:an i 9000.

Kan du svetsa själv eller har någon som kan göra det så köpa färdigbyggd downpipe, svetsa rakt rör efter katten och köp chipp så kommer du upp i 250+ hästar.

Du kan få en fin 2.0t som inte är våldtagen av någon 18:åring för mellan 13-20k, vilket gör att du har rätt mycket pengar att lägga på motor.

okej smile jag ringde på en 855R igår som såg jävligt fin ut
Renoverad motor för 800 mil sen
Tonade rutor
18" Pegasus
Chippad - 300 hk
Ställbart ladd
sänkt

Enda nackdelen jag såg va att det är en automatare, men de kan jag leva med

30 000:- vill han ha för den, låter lite väl billigt men om den är kvar på lördag så ska åka o kolla på den

EDIT: glömde skriva att den har skinninredning tongue

En 855R är inte helt fel det, underbar bil. Men tänk på att automatlådorna inte gillar för mycket effekt. Redan den manuella variantens 250 var för mycket så det sänktes till 240 orginal, så har den gått länge med 300hp kan lådan vara sliten.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

plattsättare!
804 Inlägg
13 april 2009
#72
jag skulle aldrig köpa en 850 med automat, äger en och är inne redan på 2 lådor.

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
13 april 2009
#73
Gör en lika dan lista med mina erfarenheter:

Volvo:
850 T5
sorkdrift
sorkdrift
sorkdrift

Saab:
9000 2.3t/2.0t
900 2.0t
växellådsras
sorkdrift
sorkdrift

Bmw:
325
drivning i rätt ände, gött ljud, snygg
dyr(lite kanske, men man ler ju mer när man gasar), ingen turbo(vem behöver turbo? hört talats om "no turbo shit just pure power"?smile
Betalar 300kr/mån halvförsäkring på morsan. Kan i alla fall jag leva med. (bmw 325 e30)
Mer körglädje för 17 tusen(som jag köpte min för) får du leta efter.

Nissan:
200sx s13
drivning i rätt ände
japs, har hört rykten om att dom rasar lätt när dom är trimmade(vet jag inget om)
Polaren betalar 500kr månaden helförsäkring på sin farsa. Du vill inte veta vad den kostar på han..
Annars tycker jag att en driftjapanare är gött!tongue

Köp en bmw e30 eller e36 325! Då får du mycket glädje för pengarna.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 april 2009
#74
Kaalle skrev:
Gör en lika dan lista med mina erfarenheter:

Volvo:
850 T5
sorkdrift
sorkdrift
sorkdrift

Saab:
9000 2.3t/2.0t
900 2.0t
växellådsras
sorkdrift
sorkdrift

Bmw:
325
drivning i rätt ände, gött ljud, snygg
dyr(lite kanske, men man ler ju mer när man gasar), ingen turbo(vem behöver turbo? hört talats om "no turbo shit just pure power"?smile
Betalar 300kr/mån halvförsäkring på morsan. Kan i alla fall jag leva med. (bmw 325 e30)
Mer körglädje för 17 tusen(som jag köpte min för) får du leta efter.

Nissan:
200sx s13
drivning i rätt ände
japs, har hört rykten om att dom rasar lätt när dom är trimmade(vet jag inget om)
Polaren betalar 500kr månaden helförsäkring på sin farsa. Du vill inte veta vad den kostar på han..
Annars tycker jag att en driftjapanare är gött!tongue

Köp en bmw e30 eller e36 325! Då får du mycket glädje för pengarna.

Just E36 och E30 är dyra i försäkringar, på 36an är det inte så farligt men på E30 kan det kosta en del för "fel" typ av person. Kanske för att så många busat av vägen med dessa bilar kanske? tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

-utan 940
1 728 Inlägg
15 april 2009
#75
Äh, behåll 940:n. Börja med att skaffa m90-låda och 712-plattan, sen bonntrimmar du motorn i små steg på helgerna tills du är uppe i 300hk.


Sök