2822
Sök

Fråga om LÅN på Nordea, hur snabbt får man svar?

17 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Hejsan..

Jag undrar hur om man får svar direkt om man tar lån på Nordea ?
Jag har haft konto där 5 år, och jag jobbar på Sony Ericsson sen 4år tillbaka..
Lånet handlar om 150 000kr,  får jag svar direkt om jag får det ?

Frågar pga att jag har lagt handpenning på en bil, som jag ska senast hämta imoron, och banken öppnar imoron tidigast !

8 883 Inlägg
13 april 2009
Svar brukar man få ganska omgående och pengarna har man på kontot efter ett par dagar..
Lite vågat att "handla" innan finansieringen är klar

Fotograf på tierpidag.se

17 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
Svar brukar man få ganska omgående och pengarna har man på kontot efter ett par dagar..

det är vanligt banklån, inte finansering lr nåt.

någon som vet?
Senast redigerat av assad (13 april 2009)

8 883 Inlägg
13 april 2009
assad skrev:
Hamilton skrev:

det är vanligt banklån, inte finansering lr nåt.

någon som vet?

Med finnansiering men jag då att pengarna ska vara klara innan man köper...sedan om det är ett blanco lån spelar mindre roll.
och som jag skrev så tar det ett par dagar att få pengarna om lånet blir beviljat, att du ska hinna få ett lån till på Tisdag anser jag som omöjligt

Fotograf på tierpidag.se

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
13 april 2009
När jag ansökte om att samla alla mina lån (dvs skapa ett nytt och sedan lösa alla andra så att jag bara hade ett) på Nordea fick jag svar direkt. Det handlade om en hyfsad summa, och trots osäkerhet från deras sida (med tanke på den ekonomiska krisen o.s.v) så gick det ändå bra. Man fick ta sig lite tid till att sitta ner med dom för att förhandla. Men har du fast jobb, inga betalningsanmärkningar samt inte för många kreditprövningar så är det ju inga problem.

Och då bör du i teorin kunna få svar samma dag, om det inte är så att alla bankmän är upptagna just då. Sedan bör du ha pengarna nästkommande bankdag, rent generellt. Så funkade för mig. Inga som helst problem.

249 Inlägg
14 april 2009
Förmodligen ska du skicka in en blankett med underskrift osv, och när dom tittat på den får du pengarna.

Så mitt råd är att du går till bankkontoret och hör om du kan fylla i blanketten där, och får pengarna direkt istället för 3-4 dagar.

Lita inte på vad kundtjänsten säger om du ringer dit, kan vara så att dom får någon slags bonus på att skicka ut låneblanketter och därför vill skicka det till dig via post (segt).

Så gå till banken, glöm inte att ta med leg. anställningsintyg osv.
Senast redigerat av 85an (14 april 2009)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
14 april 2009
85an skrev:
Förmodligen ska du skicka in en blankett med underskrift osv, och när dom tittat på den får du pengarna.

Så mitt råd är att du går till bankkontoret och hör om du kan fylla i blanketten där, och får pengarna direkt istället för 3-4 dagar.

Lita inte på vad kundtjänsten säger om du ringer dit, kan vara så att dom får någon slags bonus på att skicka ut låneblanketter och därför vill skicka det till dig via post (segt).

Så gå till banken, glöm inte att ta med leg. anställningsintyg osv.

Exakt. Ta det med en bankman direkt på banken.

Knegare
718 Inlägg
15 april 2009
När jag tog mitt lån hade jag pengarna samma dag innan jag var utanför bankens fyra väggar. Så snabbt gick det.
/M

William 2009-02-20

8 883 Inlägg
15 april 2009
Hur gick det för trådskaparen och hans bilköp?

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
15 april 2009
assad skrev:
Hejsan..

Jag undrar hur om man får svar direkt om man tar lån på Nordea ?
Jag har haft konto där 5 år, och jag jobbar på Sony Ericsson sen 4år tillbaka..
Lånet handlar om 150 000kr,  får jag svar direkt om jag får det ?

Frågar pga att jag har lagt handpenning på en bil, som jag ska senast hämta imoron, och banken öppnar imoron tidigast !

Öhhm?
Du har alltså lagt handpenning på en bil du inte har råd att köpa utan ett banklån som du inte fått än?
Smart gjort...

Iallafall så fick jag ett ja inom en halvtimme när jag var inne på banken och ansökte om byggnadskredit.
Så du borde ju ha fått reda på det ganska omgående.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

344 Inlägg
15 april 2009
när jag ansökte om lån då fanns pengarna på kontot ca 10 minuter senare smile gick dock in till nordea då . lånet handlade om 90 k . dock var det medlemslån genom facket . men det kanske inte spelar nån roll tongue

Sök