3589
Sök

Sätta fast registreringskylt hållare

116 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Undrar en sak hur sätter man fast en registreringsskylt hållare  sätter man fast det i 2 små skruvar eller får man dra in skruvarna i själva registreringskylten för att den ska sitta?

För just nu har dem då när jag köpt bilen så har de satt 2 skruvar som går igenom registreringsskylten så ska det väll egentligen inte vara? det är inte så vidare snyggt heller..

har för övrigt en Saab 9-3 -1999

tips på snygga registreringsskylt (eu) hållare länka gärna!!

2 638 Inlägg
15 april 2009
Du behöver inte skruva igenom registeringsskylten om du har en registeringskyltshållare. Bara att trycka i skylten.

Kolla på vanliga ställen som biltema, micro, jula osv. finns sådana hållare överallt smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 april 2009
Köp skylthållare för skyltar utan eu-symbol och sen spenderar du 60kr på ny skylt utan eu-symbol wink

Snygga skylthållare och eu-skylt skär sig lite.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

116 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
så om jag har fattat det rätt så ska det bara behövas att dra in två skruvar i själva hållare så den hålls uppe sen bara klicka i skylten som sagt?

ska kolla detta

116 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Köp skylthållare för skyltar utan eu-symbol och sen spenderar du 60kr på ny skylt utan eu-symbol wink

hehe jag har kollat runt lite men har mest hittat snygga skylt hållare till Eu . och dessvärre så gjorde jag en beställning tidigare idag skylt med eu symbol då.

Men i vilket fall så blir det nog snyggare än de skyltar jag har nu hehe

2 638 Inlägg
15 april 2009
Adamski skrev:
så om jag har fattat det rätt så ska det bara behövas att dra in två skruvar i själva hållare så den hålls uppe sen bara klicka i skylten som sagt?

ska kolla detta

Stämmer, sätt fast skylthållaren med skruv och trycka i skylten i hållaren.

Håller med TBOC_Razor med, så mycket snyggare utan den där eu-symbolen.

4 005 Inlägg
15 april 2009
Adamski skrev:
TBOC_Razor skrev:

hehe jag har kollat runt lite men har mest hittat snygga skylt hållare till Eu . och dessvärre så gjorde jag en beställning tidigare idag skylt med eu symbol då.

Men i vilket fall så blir det nog snyggare än de skyltar jag har nu hehe

Jag köpte kromade eu-reghållare på Mekonomen, har kollat runt lite här o där utan att hitta någon av bra kvalité eller bra pris.

Dessa kostade 140kr tror jag, finns på biltema med en härlig "tail" som tjejerna har om du tycker det är intressant. smile

Annars har dekaltrim regplåthållare där du kan skriva valfria texter på med!

Edit: Skulle bara lägga till att jag själv och många fler inte sätter fast regplåthållaren med skruvar, utan med hård gummikardborre som kan köpas på clasohlsson o liknande.
Senast redigerat av linuslinje (15 april 2009)

Besserwisser
263 Inlägg
15 april 2009
Om vi ändå är inna på vad som är snyggt och inte, så tycker jag det är snyggast att inte ha någon hållare alls. Sätt fast skyltarna (Ej EU) med dubbelhäftande tejp. Och är man riktigt petig så lägger man ett tunt lager klarlack med lite pearl ovanpå också.

Men det är ju bara jag... wink

116 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Okey ska kolla detta se vad som passar en silvrig Saab .. Håller den bra om man sätter fast den med

dubbbelhäftande tejp då? ser det som ett bra alternativ

1 723 Inlägg
15 april 2009
köpte skylthållare på biltema. fäste med två skruv i stötfångaren. blev bra mycket bättre än hur den satt innan det. Två plåtskruv rakt genom skylten, snett såklart.

Nu har jag visserligen eu-skylt. ber om ursäkt ifall nån känner sig förnärmad. wink

Besserwisser
263 Inlägg
15 april 2009
Adamski skrev:
Okey ska kolla detta se vad som passar en silvrig Saab .. Håller den bra om man sätter fast den med

dubbbelhäftande tejp då? ser det som ett bra alternativ

Om man använder en tejp av bra kvalitet. Jag gjorde så för första gången för 4 år sedan och det håller fortfarande. Har gjort det på alla bilar sedan dess. Klarar av farter över 200 km/h iaf.

Men som sagt, beror på kvalitet på tejp.

116 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Jo självklart kanske blir svårt att ta veck tejpen sen om man vill byta skylten kanske :S

Besserwisser
263 Inlägg
15 april 2009
Adamski skrev:
Jo självklart kanske blir svårt att ta veck tejpen sen om man vill byta skylten kanske :S

Använd kardborreband då. Sån typ som har klister på ena sidan och kardborre i andra. Ska man byta skylt så kan den andra kardborredelen sitta kvar på bilen.

Sök