3745
Sök

Signalkabeln har gått sönder fastnat i steget..

93 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Japp. Klart som fan ska alltid nått pajja..
Hanen på kabeln har brytits loss och fastnat i ingången, jag får inte ut den! Försökte superlimma fast en liten insektsnyckel i den trasiga delen och dra ut den men det fungerade ej. Den avbrytna biten sitter tydligen fast där inne..
Så nu måste jag byta ingången men dbakuten säger sig inte ha reservdelar till salu till steget (Mutant Acsension 1).
Antar att jag måste kontakta Mutant direkt och vänta ett halvår på att få en ingång eller finns det andra lösa ingångar man kan köpa någonstans?

Please help! sad

Edit: Fixat, Kom på att det finns 2st andra ingångar jag inte använder på steget så jag flyttade bara på en av dom ingångarna till signal ingången!

Admin kan deleta detta thread om nån ser det.  Hejja snabba lösningar!
Senast redigerat av BaNaN85 (14 april 2009)

ljudfantast
1 372 Inlägg
14 april 2009
bra felsökt!!

181 Inlägg
14 april 2009
Jag har haft ruggig tur när detta hänt mig 2 gånger.
leta upp ett borr som precis går in i metallhylsan som sitter fast,
så du borrar bort plasten den är fylld med,
sen drar du bara ut borren,
och har du tur så får du med dig hela hylsan.
detta har funkat för mig båda gångerna.

lycka till
Senast redigerat av SupraJonas (14 april 2009)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 april 2009
Vet inte hur just dom kontakterna ser ut på Mutants steg men på många andra så är centrumhylsan bara som ett rör, alltså ett hål rakt igenom så du kan komma åt att peta ut pinnen bakifrån. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 785 Inlägg
15 april 2009
BaNaN85 skrev:
Japp. Klart som fan ska alltid nått pajja..
Hanen på kabeln har brytits loss och fastnat i ingången, jag får inte ut den! Försökte superlimma fast en liten insektsnyckel i den trasiga delen och dra ut den men det fungerade ej. Den avbrytna biten sitter tydligen fast där inne..
Så nu måste jag byta ingången men dbakuten säger sig inte ha reservdelar till salu till steget (Mutant Acsension 1).
Antar att jag måste kontakta Mutant direkt och vänta ett halvår på att få en ingång eller finns det andra lösa ingångar man kan köpa någonstans?

Please help! sad

Edit: Fixat, Kom på att det finns 2st andra ingångar jag inte använder på steget så jag flyttade bara på en av dom ingångarna till signal ingången!

Admin kan deleta detta thread om nån ser det.  Hejja snabba lösningar!

Kanske inte så bra RCA kontakter på den långnivå kabeln. Tur att det löste sig.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

93 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Vet inte hur just dom kontakterna ser ut på Mutants steg men på många andra så är centrumhylsan bara som ett rör, alltså ett hål rakt igenom så du kan komma åt att peta ut pinnen bakifrån. smile

Nja ingången var inte som ett rör, baksidan var solid och det gick inte att trycka igenom pinnen.
Mitt MDS steg har "rör" ingångar. Första gången jag skulle sätta in signalkabeln i steget så fastnade inte kabeln.. Då kollar jag in i ingången och ser att baksidan lossnat och åkt in i steget.. MDS är fina grejjer det!

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
16 april 2009
Anledningen att vi inte säljer/gebort reservdelar är att all garanti slutar att gälla när man har lyft på locket på steget.

MVH//Björn

Sök