2910
Sök

Bör denna bussning bytas?

34 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
#1
Hej jag har ett problem.  Min bil vill spåra så i asfalten.. när det är dålig asfalt så spårar den väldigt.. Kan det bero på bussningen? eller är jag ute och cyklar:D?

Jag skickar med en bild på hur bussningen ser ut..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/88037/625866_k7wg37.jpg
Bör bytas??
Senast redigerat av Castor (15 april 2009)

FreddeK
15 april 2009
#2
ja den bör bytas men vad har du för däck på kärran? alltså storlek osv.

34 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
#3
Det är 205 55 15.

157 Inlägg
15 april 2009
#4
fattas det en bit där  se ut som torkat också

audi 100

34 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
#5
Ja det fattas en bit.. hmm sen är dom ganska torra..

157 Inlägg
15 april 2009
#6
då borde du byta genast byt alla dåliga så kommer du säkert känna skillad

audi 100

34 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
#7
Okej, kan det bero på att den spårar?

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
15 april 2009
#8
Troligen ja. Byt båda sidor medan du är i farten.


34 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
#10
det är en Volvo 850.

34 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
#11
är det ngt speciellt man ska tänka på när man bytar? Och vad kostar de?

Fire And Silk
2 254 Inlägg
16 april 2009
#12
Känns det som bilen ormar sig vid hård vind i lite högre hastigheter? Jag har liknande bussningar på min och dessa är också slut. Det kommer bli jätte stor skillnad efter att jag har bytt.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

35 Inlägg
16 april 2009
#13
ser ut som bussningarna i vaggan i framvagnen... ser duktigt sprucken ut men ska inte det mellan rummet vara där?

Trafikledare
563 Inlägg
16 april 2009
#14
Mellanrummet ska vara där.. Men lite mindre sprickor hade ju inte skadat.. tongue

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

34 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
#15
-Mackan- skrev:
Känns det som bilen ormar sig vid hård vind i lite högre hastigheter? Jag har liknande bussningar på min och dessa är också slut. Det kommer bli jätte stor skillnad efter att jag har bytt.
Jo det känns verkligen som bilen ormar sig i lite högre hastighet lite som glapp faktiskt. Eller hur man ska uttrycka sig:)

34 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
#16
Melin skrev:
Mellanrummet ska vara där.. Men lite mindre sprickor hade ju inte skadat.. tongue
Ska mellanrummet vara där? nä? Jo sprickorna är det ju inte fel på heller.. Snackade med en som sa att dom var OK men jag var inte riktigt nöjd med svaret så jag tog ett foto och prova lyckan här inne istället:)

Servicetekniker
235 Inlägg
16 april 2009
#17
Nja busstningarna till vaggan har jag aldrig bytt några men kolla busstningarna som sitter ute i länkarmarna hur dom ser ut och kolla även dom bak.
Bak är det vanligt att alut runt bustningen spricker så dom bli lösa.
Sen kan d ju va hjulvinklarna som påvärkar att bilen spårar åxå.

mvh ralle

Team Chevy740

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 april 2009
#18
dom bussningarna gör inte så att bilen spårar...de där e subframebussningarna å de ska saknas en flisa ur dom å tror inte de är torrsprickar utan beläggningen/ytan på gummit som har sprukit, precis som en målad bit gör när man böjjer den.. kolla du dom andra bussningarna å gör en 4hjulsinställning

även däcken kan vara en orsak...billig skit brukar vara mjuka å konstiga å vilja dra... vad kör du med för däcktryck ? 2.5-3 bar ?


34 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
#19
Xuri skrev:
dom bussningarna gör inte så att bilen spårar...de där e subframebussningarna å de ska saknas en flisa ur dom å tror inte de är torrsprickar utan beläggningen/ytan på gummit som har sprukit, precis som en målad bit gör när man böjjer den.. kolla du dom andra bussningarna å gör en 4hjulsinställning

även däcken kan vara en orsak...billig skit brukar vara mjuka å konstiga å vilja dra... vad kör du med för däcktryck ? 2.5-3 bar ?
Vad gör dom bussningarna då, varför finns dom där:P Man måste fråga för att lära:P?? (suck trodde jag kanske hade funnit felet smile ) sedan är dom  dessvärre spruckna!  Sedan gjordes en 4hjulsinställning i somras och jag har inte varit emot ngn äcklig trottoar kant eller så sedan dess!.  jag har 2,5 bar i alla däcken..
Senast redigerat av Castor (17 april 2009)

34 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
#20
_ralle_ skrev:
Nja busstningarna till vaggan har jag aldrig bytt några men kolla busstningarna som sitter ute i länkarmarna hur dom ser ut och kolla även dom bak.
Bak är det vanligt att alut runt bustningen spricker så dom bli lösa.
Sen kan d ju va hjulvinklarna som påvärkar att bilen spårar åxå.

mvh ralle
Hjulvinklarna?


Sök