3176
Sök

väldigt nyfiken =). min 850R 97:a.

643 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
har nyss vart å fixat ny bormsok å skiva på ena sidan eftersom den hade börjat kärva. . bilen blev som ny smile. gick klockrent. . var ut å testade bilen såklart wink. körde runt 230 på raksträcka..  å den ska ju gå 250 det vet ja smile. men ska den gå snabbt dit upp lr går det sakta sakta?. .  har vart uppe med den i 250 förr men jaa hur går era R. . väldigt snabbt upp till 250?. . den är ganska snabb upp til 230 sen går det lite saktare tongue.

mvh erik

643 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
nån som vet smile?. . hur går era R:s. . min är orginal glömde jag säga wink

205 Inlägg
4 juli 2006
Om man ändå kunde byta bromsok så bilen blev som ny, vill få tag på sånna ok wink

409 Inlägg
4 juli 2006
haha ja med tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

131 Inlägg
4 juli 2006
Bytte du bara ok och skiva på en sida?

643 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
PG81 skrev:
Bytte du bara ok och skiva på en sida?

alltså. . han jag köpte bilen av hade haft den avställd i 2 år typ..  å ett ok hade kärvat igen å låg emot hela tiden. . oket å skivan på andra sidan var ganska nytt så när jag bytte oket å skivan på den sidan det kärva så blev bilen hur mkt piggare som helst å bensinförbrukningen sjönk med 0,4 liter milen så visst fan blev bilen som ny!!1

8 883 Inlägg
4 juli 2006
Jag skulle då aldrig bara byta på ena sidan....

Fotograf på tierpidag.se

643 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
Hamilton skrev:
Jag skulle då aldrig bara byta på ena sidan....

nej men oket å skivan var ju för fan bytt förra året på den andra sidan. å han har typ kört 10 mil med det. . kanske skulle bytt iaf? bytt bak åxå kanske? däremot bytte jag bromsbelägg på båda sidorna. . men det var typ nytt på högersidan men det sket jag i.
Senast redigerat av Svenss0n (4 juli 2006)

131 Inlägg
4 juli 2006
När ja fick min servad i vintras så kärva mitt en ok till fäljd av att skivan blivit varm. Den blev så varm att den var blå och så blev den skev... Min mekaniker sa att han fick byta båda för annars så blir bromsverkan helt knasig med en ny o en gammal...
Men blir det bara bra så sparar du ju de pengarna.. Lycka till med bilen i övrigt.. / Peter

643 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
PG81 skrev:
När ja fick min servad i vintras så kärva mitt en ok till fäljd av att skivan blivit varm. Den blev så varm att den var blå och så blev den skev... Min mekaniker sa att han fick byta båda för annars så blir bromsverkan helt knasig med en ny o en gammal...
Men blir det bara bra så sparar du ju de pengarna.. Lycka till med bilen i övrigt.. / Peter

jaha då förstår jag smile. men skivan var bytt på båda sidorna förra året. . men eftersom bilen har ståt still i 1 år hade ena oket kärvat å då rök ena skivan. . . så skivan på andra sidan var ju helt ny smile gått 10 mil innan jag köpte den smile. å nu fick jag en till ny skiva å ett nytt ok. . vad drar din ungefär blandad körning?

131 Inlägg
5 juli 2006
Vi kan säga såhär, den drar allt från 0.85 och uppåt........ Beroende på högerdojjans placering...

643 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
PG81 skrev:
Vi kan säga såhär, den drar allt från 0.85 och uppåt........ Beroende på högerdojjans placering...

kk smile. testat bilen fullt ut?. . går lätt upp til 250 big_smile? mena om det är nån större märkbar skillnad på kombi å sedan?

Sök