3706
Sök

Mysko problem med turbo på 850R -96

15 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
Hej allihopa! Jag har stött på ett märkligt problem med min turbo! Har hört efter med många som är kunniga och har sysslat en del men ingen kan säga exakt vad det beror på.
Har förstått att de kan bero på många saker, men vore intressant att höra om någon haft/har samma sorts problem? smile

Bilen har gått hur fint som helst under vintern, turbon har aldrig krånglat eller visat tecken på några problem tidigare under vintern. Men så kom våren, så fort bilen blir varm så är det precis som om turbon kopplas bort, sen rätt som det är så kommer den tillbaka med en jädra skjutss.
Ibland kan den vara borta i evigheter och sen drar man efter en landsväg eller liknande, så man kan åka en bit med hög hastighet. Då kan den rätt som det är hoppa igång igen (oftast så gör den det efter en sträcka på 3-4km i hög fart och med pellen långt ner)!?
Jag blir så frustrerad när vi inte kan komma på felet, vi har kollat slangar och så men kan inte hitta någon med hål i. Vi funderar på att ta isär wastegaten och kolla men som sagt, vi klurar som attans...

Är det någon som vet eller kan ha en aning om vad detta är för fel, så är jag mer än tacksam för svar! smile
Kom gärna med frågor också, som kanske kan hjälpa er med att komma på felet!

MVH / John

Reservdansk
6 271 Inlägg
22 april 2009
Jag tror min turbo är lite likadan. Ligger man och drar på en växel, och sen trycker på lite, så är det precis som om han slutar ladda, för att en halv sekund senare bara komma på igen, pang bom!

Men min är inte borta längre perioder som din turbo. smile
Senast redigerat av TurbOla (22 april 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök