3181
Sök

Fartkontroll, platser och tid.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 april 2009
fan helikoptrar o snutbilar överallt i gbg idag tongue Ta't lugnt pojkar o flickor

1 827 Inlägg
23 april 2009
81an skrev:
Jaha inte undra på att jag mött 1 polis mc,1 piketbuss och 6 bilar i dag.

Du har nog stött på en trafikbuss. wink Skulle se väldigt kul ut att se piketen stå och dra i trafikbrott.

(Alla stora polisbilar är inte piketbussar, nästan ingen av dom är faktiskt)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

498 Inlägg
23 april 2009
Faans..dj...la he...te!
Både jag och sambon åkte dit i veckan!!!!
Mig tog de en morgon när jag for till jobbet, dom djävlarna gömde sig i buskarna och tog mig när jag gjorde 78 på 70 väg i nedförsbacke  -1500kr.

Min sambo körde 36! på 30 väg, även här stod de och gömde sig bakom några bilar på en parkering..  -2000kr.

Ingen av oss brukar köra för fort direkt så då känns de ju ännu surare att båda blir tagna för några ynka km/h.

Jaga fyllon och andra idioter istället vet ja!!

Inte nog med det så vart en av hästarna tvärdålig så veterinären fick nödslakta den i boxen, kostnad- veterinär 2800kr(självrisk) och hämtning av kadaverbilen 4125kr.
Dessutom så fyllde man ju år då också, så det vart ju en djävla bra födelsedag!

Skjut mig nu och gör mig en tjänst!

274 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
fan helikoptrar o snutbilar överallt i gbg idag tongue Ta't lugnt pojkar o flickor

Säg inte dom har satt igång och mäta hastigheten med helikoptrar igen. Eller de kanske bara e denna veckan?
Dom slutade ju med det för några år sedan för att de va för dyrt.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!

27 Inlägg
23 april 2009
Ingen fara, vi får ju inte åka fortare än vad det står på skyltarna smile

498 Inlägg
23 april 2009
enpatte skrev:
Faans..dj...la he...te!
Mig tog de en morgon när jag for till jobbet, dom djävlarna gömde sig i buskarna och tog mig när jag gjorde 78 på 70 väg i nedförsbacke  -1500kr.

Min sambo körde 36! på 30 väg, även här stod de och gömde sig bakom några bilar på en parkering..  -2000kr.

Ingen av oss brukar köra för fort direkt så då känns de ju ännu surare att båda blir tagna för några ynka km/h.

Inte nog med det så vart en av hästarna tvärdålig så veterinären fick nödslakta den i boxen, kostnad- veterinär 2800kr(självrisk) och hämtning av kadaverbilen 4125kr.

Va f'**n  nu har min gamla klassföreståndare dött också, vad är det här?

309 Inlägg
23 april 2009
Det bara kryllar av dom ute på vägarna just nu..

Man tycker ju att de borde prioritera annat fast tyvärr. Man får väl fortsätta att smyga med gaspedalen ett tag till sad..

Att köra turbo är beroendeframkallande...

274 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
enpatte skrev:
enpatte skrev:
Faans..dj...la he...te!

Va f'**n  nu har min gamla klassföreståndare dött också, vad är det här?

fan du verkar inte ha en bra dag/vecka...

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!

4 005 Inlägg
23 april 2009
Sarge skrev:
Det rullade tydligen ett helt gäng civilbilar på motorvägen i Strängnäs, kompletterat med en lagom stor uniformerad klump poliser som taktiskt nog förflyttade sig ganska snabbt mellan olika platser.

mmm, det är massor av poliser här nu.
De har utbildning + övningar.

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas/1.91475

140 Inlägg
23 april 2009
Tror ni trafiken mäter upp spår vidd på bilar, tum på däck o fälg osv.   när de står i Lindome den 27e?
Vad är det för böter på sådant?

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.

335 Inlägg
23 april 2009
Tobbish skrev:
Tror ni trafiken mäter upp spår vidd på bilar, tum på däck o fälg osv.   när de står i Lindome den 27e?
Vad är det för böter på sådant?

du får nog blåsa, och om de är fint väder kanske dom kollar mönster.. om dom kollar sånt som tum och bredd så skulle de nog vara besiktningbussen.

Byggare Behm
562 Inlägg
23 april 2009
_Nas_ skrev:
Det bara kryllar av dom ute på vägarna just nu..

Man tycker ju att de borde prioritera annat fast tyvärr. Man får väl fortsätta att smyga med gaspedalen ett tag till sad..

Dom har varit osynliga hela vintern och iaf här i Dalarna har det varit fri fart, eller kör så fort du vågar, nu åker dom ut och visar upp sig.
Mycket psykologi det där vet du... och det funkar.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

4 506 Inlägg
23 april 2009
Lägger upp lite regler som polisen måste följa, Vissa kan vara till nytta för er.
Te.x §7 sida två, Och §9 sida två.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45331/634974_pf40h6.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/archive/45331/634975_r4bgsd.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/archive/45331/634976_o3citi.jpg

Ursäkta den dåliga kvalitet
Skicka din mail i ett PM så kan jag vidar befordra detta i orginal PDF samt ett gäng andra.

Har dessa i PDF:
Hastighetsövervakning
Laserkontroll
Radar-kontroll

Och alla polis koder om någon är intresserad:
Ex. Om han säger till sin kollega att jag tror vi har ett "fall 44"
så menar han att du är troligen psykiskt sjuk.  smile haha

Nya regler kan ha tillkommit jag har bland annat fått höra att vid laserkontroll
så är det lag på att polisen bär sin "gul/gröna" väst, Och att han/hon har på sig
sin Polis basker eller keps.

Jag kan dock ej styrka det.
Senast redigerat av _Wallis_ (23 april 2009)

Kan du andas kan du dö.

Byggare Behm
562 Inlägg
24 april 2009
Om polisen jobbar ute i trafik så är det lag på reflexväst, precis som för alla andra yrkesutövande på vägen.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

4 506 Inlägg
24 april 2009
_Jonex_ skrev:
Om polisen jobbar ute i trafik så är det lag på reflexväst, precis som för alla andra yrkesutövande på vägen.

Tack, Då stämmer de uppgifterna.

Kan du andas kan du dö.

Random Hero
4 047 Inlägg
24 april 2009
kan ju säga att de e fartkontroller på fågelviksleden i tibro i veckan ni som kör till LBC lr likande där
Senast redigerat av DusanMandick (24 april 2009)

Dog food lid. Backwards

Sök