3001
Sök

Sätta 20-ventilstopp i 850se

27 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
#1
Jag undrar om man kan sätta en 20-ventilstopp låt säga från en 850glt i en 850se och vad som händer om man skulle göra det, om man kanske kan få den att gå recis som en glt och få ut 170hk eller om några fler modifikationer krävs?

Mvh Tobias Sandberg

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
27 april 2009
#2
det är ganska onödigt med tanke på att det som skiljer 140 mot 170 hk är kammarna och en annan "mappning"  typ, om du inte har 10v toppen för då skiljer det mer.
Senast redigerat av _Butcher_ (27 april 2009)

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

27 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
#3
Fick för mig att SE:n alltid hade 10-ventilstopp.

Men då kanske det börjar röra sig om rätt mycket pengar om man ska in och ändra sånt.
Tänkte bara om man kunde "trimma" en SE till en GLT eftersom att SE:n är billigare i försäkring.

2 656 Inlägg
27 april 2009
#4
rt1000 skrev:
Fick för mig att SE:n alltid hade 10-ventilstopp.

Men då kanske det börjar röra sig om rätt mycket pengar om man ska in och ändra sånt.
Tänkte bara om man kunde "trimma" en SE till en GLT eftersom att SE:n är billigare i försäkring.

du har rätt med e 10 v topp på se även på s70in



Sök