2484
Sök

Ljuddämpar byte!? Hur? ÄNDRAD!!

46 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Hejsan, Har en BMW 735 Ia 90a. Diamant svart! Spelar kanske inte någon roll men. Det är så här att bilen låter redan jävligt maffigt men jag söker de här mer sportiga ljudet. Jag tänkte hur svårt är de att byta till en annan sorts ljuddämpare typ japs eller simones eller va de nu heter. Jag vill ha 1 rak dämpare ljudet skall inte vara dovt utan mer mulrande. Men ändå låta riktigt race över den när man gasar på.

Senaste upp mätning av hästkrafter så la den på 214hk så helt jävla död är den inte för att va så gammal. Mycket bra skick dessutom så de behöver ni inte fråga över. Bilen är RIKTIGT frisk.

Men va skulle ni rekommendera för ljuddämpare, hur svårt är de att byta själv? Jag kan pyssla med bilar dock har ja inte pillat på avgasrör innan.

Någon som kanske har bytat dämpare på en 7serie någon gång? Jag är inte säker på att de blir så snyggt. Men tror ´de kan låta nice särskilt som den går wink Jag vill helt enkelt HÖÖÖÖRAS!

Mvh en nybörjare wink

PS fråga gärna om ni vill veta något annat!

DET ÄR I STIL MED DETTA jag vill ljudet skall vara
http://www.youtube.com/watch?v=-oT-Gdj_ … re=related
Senast redigerat av meenCL (26 april 2009)

239 Inlägg
25 april 2009
Enligt mig så låter japsdämpare bättre kanske bara är jag? plus att det är billigare än ett helt system. Dock så verkar alla ha något emot japsdämpare, tydligen passar det bara fula japanska bilar, vilket jag inte håller med om. Ett stort ändrör är väl ändå bara snyggt.

Vi montera ditt mina japsdämpare för ett par dagar sedan var inte speciellt svårt, finns hur många sätt som helst att få ditt den på sök så ser du en del av dom. Hur det är på BMW vet jag inte, men kan inte tänka mig att det är svårare där.

1 867 Inlägg
25 april 2009
Jag byggde en kollektor precis bakom kattarna på min 735a och drog 3" avgas därifrån, det lät riktigt mysigt!

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

46 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Koop skrev:
Jag byggde en kollektor precis bakom kattarna på min 735a och drog 3" avgas därifrån, det lät riktigt mysigt!

Vad är en kollektor? Och ja jag vill göra de så lätt som möjligt för mej.. Ingen lust att bygga något bara byta dämpare bocka något rör och göra nya festen i princip big_smile

46 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
New!!!

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 april 2009

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök