3430
Sök

Behöver hjälp med högtalare/slutsteg.

35 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Tjena alla.

Om jag vill sätta dit 2 st 6.5or i framdörrarna, måste jag då ha ett slutsteg till dessa eller går det att sätta dom i kablarna som redan sitter i orginal högtalarna?

Eller kan/ska jag koppla in dom till mitt fyrkanals steg som jag andvänder till baslådan?

/billjuds nybörjarn.

104 Inlägg
29 april 2009
Självklart behöver du inte ett slutsteg till att driva dina 6.5or men d blir en otrolig skillnad i ljud.
Har du väl provat med ett steg till dina 6.5or så kommer du aldrig mer att vilja driva ett kitsystem eller liknande via stereons effekt.
Vad e d för steg du har.
Kan ju gå att koppla så du kör 6.5orna på två kanaler och basen bryggat på dom andra med individuella filter o grejjer.
Hoppas du förstår va ja menar men nån annan kan säkert förklara lite mer ingående.

35 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
JBL GTO-504 har jag. Om det blir en otrolig skillnad i ljudet så gör jag mig besväret o kopplar in dom i steget istället.

Tack för svaret.

104 Inlägg
29 april 2009
Ja tycker nästan att man kan säga att om du driver dina 6.5or utan steg  bara via stereons effelt så låter d typ som att man skulle ha delat av frekvensken för högt man får liksom inget basljud eller middbas kanske ja ska säga.
Men med steget inkopplat kommer d helt plötsligt bli lite mer djup o korrekt ljudbild skulle ja vilja säga.
Va e d för framsystem om man får fråga.

Sök