3791
Sök

Vxl låde olja till Suzuki RM250 1994?

Refined
1 770 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Vet att detta är en bilsida.
Men då jag inte fick med någon manual till crossen jag köpte så behöver jag veta vilken typ av vxl låds olja jag skall andvända.
Och även om kopplingen i denna är en våtkoppling?
MVH Emil

4 682 Inlägg
29 april 2009
Mobil Mobilube SAE 80w-90 e en bra olja som kan du säkert använda , ger bra grepp i kopplingen.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
29 april 2009
i manualen står de vanlig 10-40w olja men den känns så slipprig så kör med  Castrol MTX 75W istället och den känns fast och bra...

MOPARBOY440 Notera att de är en cross vi talar om

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Oseriös Aktör
592 Inlägg
29 april 2009
Vid växellådor skall det specifikt vara en olja för motorcyklar som smörjer lamellerna vid kopplingen, nån slags castrol ojla skulle jag ta. Har Rmen faktiskt skilld olja till växellådan?

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

2 252 Inlägg
29 april 2009
Finnmerchant skrev:
Vid växellådor skall det specifikt vara en olja för motorcyklar som smörjer lamellerna vid kopplingen, nån slags castrol ojla skulle jag ta. Har Rmen faktiskt skilld olja till växellådan?

i crossar och enduro hojjar är de oftast bara en helt vanlig std motorolja t.ex 10w-40
växellåda och lameller smörjs av samma olja, detta är en 2taktare så det finns ingen torrsump på denna som det gör på 4taktarna

men återigen Castrol MTX 75W är en olja som känns bra, greppar fint

Jag behöver hjälp som inte finns, Så ge upp!
58 Inlägg
29 april 2009
Finnmerchant skrev:

ja de är separat växellåda på en 2tacktare man har inge olja i motorn, motorn får smörjning av oljan man blandar i bensinen.

kärlek växer inte på träd, den byggs i tyskland!

Oseriös Aktör
592 Inlägg
29 april 2009
Jo tack jag har haft 2 taktsenduro och nuförtiden 4 taktsenduro. men i båda fallen är det ju frågan om motorolja, i min nuvarande honda kör jag med Biltemas Motocycle Oil 10w40.

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

2 252 Inlägg
29 april 2009
Finnmerchant skrev:
Jo tack jag har haft 2 taktsenduro och nuförtiden 4 taktsenduro. men i båda fallen är det ju frågan om motorolja, i min nuvarande honda kör jag med Biltemas Motocycle Oil 10w40.

som jag skrev tidigare också är de en lämplig olja, men jag personligen tycker den känns för hal och slipprig för kopplingen så jag kör med Castrol MTX 75w

4 682 Inlägg
29 april 2009
The_Mechanic skrev:
i manualen står de vanlig 10-40w olja men den känns så slipprig så kör med  Castrol MTX 75W istället och den känns fast och bra...

MOPARBOY440 Notera att de är en cross vi talar om

ja men jag pratar om transmissionsolja , motsvarar ungefär SAE-30 motorolja.

Sök