3609
Sök

ELSA och ETKA, VAG

111 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Har nyligen kommit över Etka och ELSA. Jag är intresserad av att komma i kontakt med nån som har vanan inne i dessa program, blir inte klok på en del saker. Vill inte ha några som helst info om hur jag får igång dem utan bara hur jag använder dem lite. PMa mej gärna!

Thx /Dave

Teknik Informatör
371 Inlägg
30 april 2009
annars är detta en bra sida som du kan använda dig utav:

http://www.vagcat.com/

BMW E3 it takes one to catch one :)

Dieselgypsy
538 Inlägg
30 april 2009
Det är enklare att säga vad för problem du har med båda programmen, ETKA är faktiskt ganska rak på sak, så där borde du inte ha några större problem.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Olika
907 Inlägg
30 april 2009
Både ETKA och ELSA är VAG´s interna upphovsrättsskyddade material som används av utbildad personal.
VAG ser ganska allvarligt på spridning av dessa, jag vet fall där polisanmälningar gjorts.

Bara för din information...

Mvh
Fredrik

111 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Har absolut inget intresse av att sprida dem vidare. Vill dock bara var jag hittar hur kablarna emellan ratten o tutan är dragna och var tutan sitter. Satt en stund igår utan resultat. Hittade inga som helst anvisningar till tutan men jag kanske söker på helt fel sätt. Elscheman m.m. hade inte varit fel heller.

/Dave

111 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Glömde kanske nämna att det är en Audi 80 cab ifrån 1992.

/D

1 915 Inlägg
30 april 2009
Om du har problem med programmet så kontakta utgivaren av programmet som du köpt det av så får du hjälp! tongue

Som E3_Henrik skrev så är http://www.vagcat.com ett bra tips, där finns det en online katalog som du får åtkomst till om du reggar dig på deras forum.
Vet dock ej hur bra man ser på de bilderna, men kan vara värt att kolla ?

Tutan borde sitta i fronten på bilen, är väl mest vanligast.
Har du kollat ? Borde inte vara så svår att hitta.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök