Som rubriken lyder. Hur funkar det med tillexempel 16 tummare på vintern, skrapar man i minsta isfläck? Kör nu med 19" och orginal Aero chassi, men är sugen på att sänka 35 mm. Ni som vet och kör samma bil som mig får gärna svara!
Sen en sak till, hörde Xenox ljusen kan balla ur om man sänker? Nåt ni varit med om?
Funkar kommer det göra, men den blir rätt låg med 16" Går det ens att ha 16" ifram?
Ang. Xenon så ska de kalibreras som "Hamilton" säger, kan hända att en givare inte hittar sitt läge och får bytas, hände mig..kostar 4-500kr beg. och är väldigt lätt att byta
Läste lite om just ljusen på forumet, hur märks det att givaren är trasig? Får man ett felmeddelande?
"Ljuslängdsreglering ur funktion, kontakta verkstad" står det, ordagrant
De sitter en givare fram och en bak. När du sänkt så får du ju köra in fjädrarna lite innan hjulinställning, då kommer du få upp detta meddelande i SID:en, bara att trycka på "clear" så försvinner det. Det återkommer varje gång du startar bilen.
Om din bil har Bi-Xenon så justeras ju ljuset vid start, detta kommer inte ske förrän du gjort hjulinställning.
Tror inte det kostar många lappar att kalibrera detta. Mitt ingick i priset vid hjulinställningnen
Läste lite om just ljusen på forumet, hur märks det att givaren är trasig? Får man ett felmeddelande?
"Ljuslängdsreglering ur funktion, kontakta verkstad" står det, ordagrant
De sitter en givare fram och en bak. När du sänkt så får du ju köra in fjädrarna lite innan hjulinställning, då kommer du få upp detta meddelande i SID:en, bara att trycka på "clear" så försvinner det. Det återkommer varje gång du startar bilen.
Om din bil har Bi-Xenon så justeras ju ljuset vid start, detta kommer inte ske förrän du gjort hjulinställning.
Tror inte det kostar många lappar att kalibrera detta. Mitt ingick i priset vid hjulinställningnen
Mvh
Okej tack för tipset om inkörning av fjädrarna! Får väl se om de blir sänkning, funkar ju som det är nu med.
Läste lite om just ljusen på forumet, hur märks det att givaren är trasig? Får man ett felmeddelande?
"Ljuslängdsreglering ur funktion, kontakta verkstad" står det, ordagrant
De sitter en givare fram och en bak. När du sänkt så får du ju köra in fjädrarna lite innan hjulinställning, då kommer du få upp detta meddelande i SID:en, bara att trycka på "clear" så försvinner det. Det återkommer varje gång du startar bilen.
Om din bil har Bi-Xenon så justeras ju ljuset vid start, detta kommer inte ske förrän du gjort hjulinställning.
Tror inte det kostar många lappar att kalibrera detta. Mitt ingick i priset vid hjulinställningnen
Mvh
Okej tack för tipset om inkörning av fjädrarna! Får väl se om de blir sänkning, funkar ju som det är nu med.
Har kört med Eibach 30mm sänkning och 16"are, kör nu med H&R 45mm sänkning 17"are på vintern. Funkar fint, bara man tar det lite försiktigt.
Okej men de låter ju bra! Funderar på att byta och köra 17" på vintern med, men har sprilans nya 16", så lite surt att behöva köpa nya igen
Du hittar dock ganska billiga 17" (á 700:- á la http://www.sdcc.se/ som ett exempel) som passar sig till vintern om du inte ska fläska på med skitdyra sådana, vilket är dumt imho. Detta ihop med ett par kronor för 16" så...
Givetvis handlar det väl lite om ekonomin, men...
Edit: Jag har ganska nyligen bytt till Bilstein dämpare och H&R's 30mm sats och önskar att jag inte gjorde det tidigare. Helt annan känsla i bilen. Mindre problem nu (?) än innan gällande fartbulor och liknande också, även om det garanterat är dämparnas förtjänst och inte sänkningen...
Senast redigerat av MrJAM (3 maj 2009)
Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)