laddet får ju ställas in sen efter chippningen ju man får ju inte mer ladd bara för man har bytt chipp ..
så bara ställa upp laddet ???
Det är inte som på en 940 där man får ställa laddet själv.
Utan laddet på en 850 styrs av en magnetventil, så det ska va inprogramerat i chippet.
Om man inte vet hur det styrs säkert kan man ju överlåta frågan till någon annan som vet, kan ju hända vad som helst om du ändrar grundladd. (även om det till 95% inte kommer hända nått)
som ovan kolla katten. prova även o kolla tänstift osv. kan va de. kolla om luftburken är igensatt kan va tusen olika saker. tänddelarna, rotor osv, osv. när man chippar så höjer man laddet, så 1,2 ska du komma upp i. de gjorde ja med min chippade. o de var innan ja bytte till 3 tum.
edit: med att kolla tändstift så menar ja inte bara att ta ut i se att dom ser bra ut.. mät avståndet. om de skiljer en ynka millimeter så går bilen inte bra.. skillde lite på min så ja fick knacka ihop alla till samma avstång sen gick den super.
Smälla som i misstända antar jag att du menar?? Laddet skall ju stiga med ett A-tech chip, så antingen är ngt fel med chippet i sig eller så har du problem med hårdvaran i bilen...
Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07
laddet får ju ställas in sen efter chippningen ju man får ju inte mer ladd bara för man har bytt chipp ..
så bara ställa upp laddet ???
Du ska nog hålla dig till din 940, du kan ju inte direkt något om Volvo 850... Att pysa upp laddtrycket eller skruva på WG-stången eller byta fjäder leder bara till riktigt otrevliga saker.
Fråga Torpis, han har bild på en S40 2,0T motor med T4-turbo och pyst laddtryck. En kolv hade smält...
På 850 styrs laddtrycket elektroniskt, och om man chippar bilen så ställer den själv ett högre laddtryck, samtidigt som den ökar bränslet.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet