2354
Sök

Varning för oseriös säljare/bedragare!

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
16 februari 2008
Mmmmm, men lycka till och ta en bild på aggregatet om det kommer hem till dig i nästa vecka...

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

10 Inlägg
16 februari 2008
Hej. Kolla in min sida eller maila.

Mvh Keive.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
17 februari 2008
Losgard skrev:
Trist läge, låt polisen sköta det istället.

Här är en t3/t4 turbo från Xmotos, dom verkar seriösa, man kan hämta av dom direkt vid deras lagerlokal om man bor i Göteborg, rätt liten risk att bli lurad då big_smile

http://www.xmotos.se/item_show.php?code_no=3191

Tycker inte dom verkar så seriösa genom att läsa texten, visst man får väl det man beställt men dom verkar inte ha koll på vad dom säljer.

- Time Attack -

1 585 Inlägg
17 februari 2008
Blev själv precis lurad då jag skickade iväg bil delar via bussgods och killen skulle betala när han hämtade ut sakerna. Men det gjorde han aldrig försökte få tag på han i 2veckor men inget svar. Så då står man där med skägget i brevlådan har fått betala 400kr frakt en vända och sen 400kr frakt tillbaka. Plus att man har 6mil till bussgodscentralen. Alltså 24mil samanlagt att köra också. Så inte fan tjänar man på det. Så nu säljer jag inget innan jag har fått pengarna. Fattar inte hur man kunde va så dum att gå med på att skicka sakerna utan att de har betalat först... Men man lär sig av sina misstag hoppas jag.
Senast redigerat av Jolle87 (17 februari 2008)

Bilmekaniker
46 Inlägg
9 maj 2009
Micke754 skrev:
Fick tag på killen nu.. Han påstår att det är hans bror som har "lånat" han upgifter för att blåsa folk på pengar..Personligen tror jag bara att han blev rädd när polisen gav honom ett samtal.. Men han sa iaf att han skulle skicka en T04 till mig nästa vecka-
/Micke

Ja, du ska då inte ens nämna något om bedragare, du skall ha tur att jag ej anmälde dig.

Eftersom ingen förmodligen fattar ska jag förklara: Jag bytte min 9-5a som micke har här på garaget mot hans skruttiga 740.

Jag frågade om den gick bra och som den skulle och fråga om det var något problem.. nä den går kanon men vill ha något nytt sa micke.. oki tänkte jag bara ja blev av med saaben som ja ej hade råd att laga.

Alla dessa fel fanns på bilen när vi bytte som INTE micke754 klarade av att tala om:
* Bensintanken läckte om man tanka över 12liter.
* Larmet defekt, klantskallen klippte kablarna direkt till tutan utan att dra dom till larmet då han bytte till en kompressor tuta.
* Styrled.
* Dåliga ventiltätningar.
* Låskolv i förardörr trasig.
* Hastighetsmätare ur funktion.
* Handbromsen var VÄLDIGT dålig.

Sen efter jag åkt ca 50 mil lade motståndet till värmefläkten av, overdriven funkade plötsligt inte och inte heller blinkersen.

Så nu när jag såg detta lilla inlägg funderar jag kanske på om jag ska göra en anmälan endå om bedrägeri eller informera ditt försäkringsbolog om att du ej står på bilen och blir den stulen eller om du krockar får du inte en krona. sen åker du dit för försäkringsbedrägeri. Hur låter de?

Blås inte folk igen du kommer ångra dig sen.

PS. jag är certifierad bilmekaniker så du kan nog inte påstå motsatsen..
Senast redigerat av Bostream (9 maj 2009)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
9 maj 2009
Synd att tråden är över ett år gammal. Men jag förstår vad du menar, man ska inte börja sopa utanför andra innan man sopat utanför sitt eget hus.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Bilmekaniker
46 Inlägg
9 maj 2009
-Mackan- skrev:
Synd att tråden är över ett år gammal. Men jag förstår vad du menar, man ska inte börja sopa utanför andra innan man sopat utanför sitt eget hus.

Ja exakt, brukar inte hänga på denna sida direkt men skulle väl kolla lite om saaben bara. plus att jag fortfarande är förbannad på han, han ljög ju bara hela tiden, sa att man inte hade råd att tanka bilen om man var student hur fan hade han råd att byta turbon då?

Plus att försäkingsbolagen brukar vara på garaget.. ser dom att man har trim då kan man lika gärna köra utan försäkring de e samma sak.

2 924 Inlägg
9 maj 2009
Mycket tråkigt att läsa men du vet att väl att det är upp till köparen att avgöra skicket på bilen man köper, vid köp av privatperson?
Det är i stort sett omöjligt att sätta dit någon säljare efteråt för sådant som du nämner, när det gäller affärer mellan privatpersoner.

Sedan en gammal 740 kanske man får godta att man finner ett och annat fel på, oavsett vad säljaren sagt?

~ Life is short, have FUN! ~

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
10 maj 2009
Bostream skrev:
Micke754 skrev:
Fick tag på killen nu.. Han påstår att det är hans bror som har "lånat" han upgifter för att blåsa folk på pengar..Personligen tror jag bara att han blev rädd när polisen gav honom ett samtal.. Men han sa iaf att han skulle skicka en T04 till mig nästa vecka-
/Micke

Ja, du ska då inte ens nämna något om bedragare, du skall ha tur att jag ej anmälde dig.

Eftersom ingen förmodligen fattar ska jag förklara: Jag bytte min 9-5a som micke har här på garaget mot hans skruttiga 740.

Jag frågade om den gick bra och som den skulle och fråga om det var något problem.. nä den går kanon men vill ha något nytt sa micke.. oki tänkte jag bara ja blev av med saaben som ja ej hade råd att laga.

Alla dessa fel fanns på bilen när vi bytte som INTE micke754 klarade av att tala om:
* Larmet defekt, klantskallen klippte kablarna direkt till tutan utan att dra dom till larmet då han bytte till en kompressor tuta.
* Styrled.

Sen efter jag åkt ca 50 mil lade motståndet till värmefläkten av, overdriven funkade plötsligt inte och inte heller blinkersen.

Så nu när jag såg detta lilla inlägg funderar jag kanske på om jag ska göra en anmälan endå om bedrägeri eller informera ditt försäkringsbolog om att du ej står på bilen och blir den stulen eller om du krockar får du inte en krona. sen åker du dit för försäkringsbedrägeri. Hur låter de?

Han är säkert inte oskyldig själv men... du kan ju förfan inte köpa en begagnad bil och sen komma o klaga eller hur? begagnat är begagnat! ditt ansvar att hitta alla fel... ingen anmälan kan göras då det kan finnas fel som inte ens förra ägaren visste om... det är ju som om att jag skulle gå till förra ägaren på min bil och klaga på att stötdämparna inte klarade av att jag missade ett farthinder ett år efter affären..

Sen fick ju du bilen eller hur? han fick inte sin turbo? det är bedrägeri medans du gjorde en dålig affär... enligt mig så är det en enorm skillnad mellan "dålig affär" och "bedrägeri" iallafall.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Muttley
10 maj 2009
Bostream skrev:
* Styrled.

tillåt mig skratta lite åt detta. CERTIFIERAD BILMEKANIKER.
Jag är med certifierad bilmekaniker. men jag tittar igenom bilar jag "köper".
Felen du KAN se när du skulle haft den

Hastighetsmätaren, handbromsen, låskolven, och bensintanken om du tittat extra noga.

Tar du och byter till dig bilen då så skyll dig själv.

Och om han låter sin mamma äga sin bil så är de helt upp till dem, du hotar han via ett forum:) han kanske bor hemma? Då är de fullt tillåtet att försäkra på mamma eller pappa:) Men de kan inte jag säga nått åt.

Gammal affär smile, inget och gnälla över idag.

1 150 Inlägg
10 maj 2009
Bostream skrev:
Micke754 skrev:
/Micke

* Styrled.

När man köper nått får man kolla upp sakens (bilens) skick!har du gått med på de har inte blåst nån...
Vart jobbar du som bilmekaniker så vi här på garaget vet vart man inte ska lämna in sin bil lol

Bilmekaniker
46 Inlägg
10 maj 2009
Men tror du ja brydde mig om det när ja slapp lägga ut lite för mkt för att laga den?!

Jag var ärlig och trodde han var de. enkelt kolla inte ens på bilen för ja ville bara bli av med min.. men tycker inte han ska gnälla så mkt här när han vet att han blåste mig.

och nej bilen står på hans morfar eller farfar och han bor ej hemma.

Muttley
10 maj 2009
sista inlägget från han var  2008-02-16 16:16:56
Lönt och dra upp tråden för det?. De var färdiggnällt för han för över ett år sedan.
Och ingen är ärlig när de gäller bilar och sådant skit.

kvittar vem bilen står på, bara skitet är försäkrat när han kör på vägen så att den han kör på slipper betala.

1 488 Inlägg
10 maj 2009
Tråden är utdaterad så jag tycker inte det är värt att dra upp gammalt till ytan igen.

Mvh
Moderator

Sök