2288
Sök

Varning för oseriös säljare/bedragare!

Diktator
433 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/annonser/?view=104590

Han har just blåst mig på 2500kr när jag skulle köpa en turbo av honom. Händelsen är polisanmäld men tänkte ändå varna alla så att man inte ger sig på att skicka pengar till honom. Han har tagit bort sin annons på blocket.se efter ett samtal från mig idag dr jag bland annat sa att han är polisanmäld nu.
Mvh/ Micke

Varför köra sakta när man kan köra fort?

Elektriker/Montör
534 Inlägg
14 februari 2008
Tråkigt som fan....sad

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

1 703 Inlägg
14 februari 2008
Nån som träffat en 'seriös bedragare' nångång? big_smile

Hur som helst, trist som fan.
Detdär ser ut som nåt e-bay junk, 4k för en ny turbo?

Tomten
1 065 Inlägg
14 februari 2008
sånt där är skit jobbigt.
bra att du varnar andra så man inte blir blåst

Diktator
433 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Har skrivit till admin att dom ska ta bort annonsen också.. Och att dom ska skicka hans Ip adress till polisen så chansen ökar att dom ska få tag på den där jäveln.
Tack för medlidandet. 2500kr är ganska mycket pengar när man studerar och inte har nått jobb.
/Micke

Flickspanare
728 Inlägg
14 februari 2008
Fasen vad tråkigt. Hoppas det löser sig i vilket fall som helst. Annars fåru ta lagen i egna händer.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Diktator
433 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Jo, grabben verkar ju ganska korkad.. han har ett registrerat telefonnummer i annonsen och namnet är äkta för det är kopplat till kontot jag satte in pengar på också.. Så om inte polisen gör något så kanske det kan hända att man tar lagen i egna händer.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
14 februari 2008
Har för mig att det inte alls va längesen det låg en tråd uppe om just han, eller har jag fel?

Vilket jävla drag :)

Flickspanare
728 Inlägg
14 februari 2008
Men hur har du märkt att han blåst dig? Om han nu har registrerat allt, kan det inte skett ett misstag då? Men vet ju inte omständigheterna som sagt.

Mvh Dany

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Diktator
433 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Jag har mailat honom och han har inte svarat. ringde han idag och då låtsades han som att han inte visste någonting.. "Jag har inte haft någon annons uppe" och bla bla bla.
Mvh/ Micke

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
14 februari 2008
http://www.internetgirot.se/betala är en mycket bra tjänst som alla borde använda för affärer med privatpersoner.

bitter besserwisser
644 Inlägg
14 februari 2008
Micke754 skrev:
.. Så om inte polisen gör något så kanske det kan hända att man tar lagen i egna händer.

Det låter ju som om det är du som är mindre begåvad.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Diktator
433 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
niclas_swe skrev:
Micke754 skrev:
.. Så om inte polisen gör något så kanske det kan hända att man tar lagen i egna händer.

Mja.. Killen ska ju straffas på något sett..

306 Inlägg
14 februari 2008
tråkigt som fan sånt. får hoppas de får tag i snubben då. som du sa 2500 är mycket när man pluggar och inte har jobb sad

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 februari 2008
Värsta jag blivit blåst på hittils var 1500kr för en GPS som aldrig kom, skulle betala över 3000kr men bad om att få "delbetala" och tur var väl det.

Var likadant för mig, ringer upp kärringen och frågar var f*n mina grejor blir av och hon: "Vilka grejor ??"

Skottpengar på sånna jävlar!

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Diktator
433 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
jo, när jag var på polisen och anmälde detta så sa jag: jo, jag är här för att anmäla ett bedrägeri på blocket.se. och får som svar: Det är inte den där kameran som blivit såld 50ggr va? :p så det händer nog ganska ofta.. patetiska människor som lurar åt sig folks sparade slantar..

Stolt Brynäsare :)
135 Inlägg
14 februari 2008
Micke754 skrev:
niclas_swe skrev:
Micke754 skrev:

Mja.. Killen ska ju straffas på något sett..

det är ju bara dumt om du skriver att han ska straffas på något sätt. om du eller någon annan gör honom något så är det ju du som kommer få stå ditt kast...

Tveksamt om polisen kommer göra något.. hände inget från polisen när ultimate styling blåste flera personer på samanlagt "drygt" 550 tusen totalt... eller vad det nu stod i den tråden som va upppe här i höstas..

Kontakta kronofogden iställe.....

hoppas det kommer lösa sig för dig....

/Jonaz

1 688 Inlägg
14 februari 2008
Trist läge, låt polisen sköta det istället.

Här är en t3/t4 turbo från Xmotos, dom verkar seriösa, man kan hämta av dom direkt vid deras lagerlokal om man bor i Göteborg, rätt liten risk att bli lurad då big_smile

http://www.xmotos.se/item_show.php?code_no=3191

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

8 882 Inlägg
14 februari 2008
För att inte råka ut för bedrägerier så ska man aldrig betala i förskott, spelar ingen roll vad säljaren säger vill man göra affärer via nätet så är det kontanter (Postförskott eller faktura) vid leverans som gäller.

Att komma med diverse hot när man blivit "blåst" är ju bara löjligt!

Fotograf på tierpidag.se

Diktator
433 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Fick tag på killen nu.. Han påstår att det är hans bror som har "lånat" han upgifter för att blåsa folk på pengar..Personligen tror jag bara att han blev rädd när polisen gav honom ett samtal.. Men han sa iaf att han skulle skicka en T04 till mig nästa vecka-
/Micke

Sök