syyder skrev:
TBOC_Razor skrev:
syyder skrev:
En fråga på samma ämne. Jag har precis installerat en Pioneer DEH-P5100UB efter mycket slit i min 9-3 årsmod 1999. Har bytt plats på ACC och Batt+ enligt ovan så den behåller minnet korrekt.
Med originalstereon kunde jag ha stereon på även utan att ha tändningen på, bara nyckeln satt i och var vriden ett snäpp. Nu måste jag sätta igång tändningen för att få igång stereon. Kan man få den att lira som originalstereon?
Gör som jag och koppla stereons tändningsström till en brytare, jag tog en gammal extraljusknapp från min 9000 och satte den som brytare till stereon. Funkar skitfint.
Så du behöver inte sätta i nyckeln öht?
Ska nog ta och mäta lite med voltmeter. Det måste ju finnas ström på nån pin eftersom den gamla stereon lirade med bara nyckeln i..
Nepp, behöver inte ha nyckeln i eller något sånt, styr ju stereons tändningsström hur man vill om man kopplar så.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P