3650
Sök

ISO kontakt saab 9-3aero 02

303 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
undrar om ISO kopplingarna som sitter i saaben original passar i ett vanligt uttag på en eftermarknads stereo, eller om det finns nån adapter man kan köpa?

mvh//Johan

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 maj 2009
har du iso i bilen är de oftast bara o plugga in i den nya stereon så de brukar vara iso på de flesta nya, om de inte är de, så finns det adaptrar på ex. www.brl.se om stereon inte skulle ha iso!

Mvh Patrik

303 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
ok för jag har fått för mej i bakhuvudet att dom iso i stereon original är mindre än dom vanliga:S har inte bilen tillgänglig atm så kan inte kolla men bäst å fråga så man kan handla med sej nån adapter imorn när de ska installeras:)

7 277 Inlägg
8 maj 2009
Sitter vanliga isokontakter.

Filkörning?
852 Inlägg
8 maj 2009
Kan hända att du måste byta plats på ACC och 12 V konstant  i nya stereo kablaget. det var jag tvungen att göra när jag köpte min pioneer

303 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
okok det underlättar en hel del:) ok tur att dom satt hane/hona kontakter på dom 2 sladdarna då;) hehe lätt å byta!

mvh

7 Inlägg
10 maj 2009
En fråga på samma ämne. Jag har precis installerat en Pioneer DEH-P5100UB efter mycket slit i min 9-3 årsmod 1999. Har bytt plats på ACC och Batt+ enligt ovan så den behåller minnet korrekt.

Med originalstereon kunde jag ha stereon på även utan att ha tändningen på, bara nyckeln satt i och var vriden ett snäpp. Nu måste jag sätta igång tändningen för att få igång stereon. Kan man få den att lira som originalstereon?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 maj 2009
Om du kopplar ihop gul och röd kabel till konstantplus så kan du slå på stereon utan att ha nyckeln i, men då måste du göra det jämt. Tändningslåset kommer alltså inte att påverka då.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 maj 2009
syyder skrev:
En fråga på samma ämne. Jag har precis installerat en Pioneer DEH-P5100UB efter mycket slit i min 9-3 årsmod 1999. Har bytt plats på ACC och Batt+ enligt ovan så den behåller minnet korrekt.

Med originalstereon kunde jag ha stereon på även utan att ha tändningen på, bara nyckeln satt i och var vriden ett snäpp. Nu måste jag sätta igång tändningen för att få igång stereon. Kan man få den att lira som originalstereon?

Gör som jag och koppla stereons tändningsström till en brytare, jag tog en gammal extraljusknapp från min 9000 och satte den som brytare till stereon. Funkar skitfint.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

7 Inlägg
11 maj 2009
TBOC_Razor skrev:
syyder skrev:

Gör som jag och koppla stereons tändningsström till en brytare, jag tog en gammal extraljusknapp från min 9000 och satte den som brytare till stereon. Funkar skitfint.

Så du behöver inte sätta i nyckeln öht?

Ska nog ta och mäta lite med voltmeter. Det måste ju finnas ström på nån pin eftersom den gamla stereon lirade med bara nyckeln i..
Senast redigerat av syyder (11 maj 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 maj 2009
syyder skrev:
TBOC_Razor skrev:
syyder skrev:

Så du behöver inte sätta i nyckeln öht?

Ska nog ta och mäta lite med voltmeter. Det måste ju finnas ström på nån pin eftersom den gamla stereon lirade med bara nyckeln i..

Nepp, behöver inte ha nyckeln i eller något sånt, styr ju stereons tändningsström hur man vill om man kopplar så.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök