2365
Sök

Problem med steg, POWER led lampan blinkar :S

33 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
är jävligt fundersam över vad som är fel, har ett Audiobahn A4002V och nu idag när jag åkte hem så la d av bara, osså började högtalarna dunka, i takt med powerlampan på steget, har 2 steg i bilen och det andra det lyser på som vanligt och har inga problem med att spela, men det är så  skumt, aldrig hänt förut att powerlampan börjat blinka. så nu har jag inget inget ljud fram, känner mej  nöjd, det värsta är att jag måste ha lyckats kortsluta högtalarkablarna framtill, håller på och plastar och har inga högtalare på ena sidan i bilen...

så nu till frågan, vad fasen är det som kan vara fel, när jag kopplar ur alla ljudkablar fortsätter det blinka. när jag stänger av steget och startar så fortsätter d blinka, och det är inte protectionlampan som lyser, utan powerlampan som blinkar!

när powerlampan blinkar kommer det ljud till högtalarna, låter ungefär som när nånting dunkar, osså dunkar d i takt med musiken kommer även till mitt andra steg också som är anslutet till stereon. men låter fortfarande i framhögtalarna även om jag inte har rca kablarna ikopplade.

är det nån som har varit med om samma fenomen som jag varit?

börjar bli jävligt less på detta nu faktiskt.

P.S all hjälp är välkommen, och börja inte tjata om att jag har för dålig ström/jord, för att det vet jag att jag inte har. det är d inget fel på.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 maj 2009
Om du kopplar ur både högtalar och lågnivåkablar, blinkar powerlampan då också alltså? Är du helt säker på att din jord är bra, alltså en rejäl kabel som har bra kabelskor och sitter på en bra renslipad yta?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

33 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
ja, har 35mm2 ut och in, som sitter på en renslipad yta ja, har koppplat ur alla kablar som går att koppla ur utom jord/ström/remote och blinkar ändå, och den ger ifrån sej ljud varje gång d blinkar, som pulser lixom, men den gör ju d till högtalarna vad jag har förstått, jag läre ner och kika lite mera noga idag

blir galen står inget om att steget kan börja blinka på power led lampan :< bara lysa på protection lampan som alla steg kan göra

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 maj 2009
Tja om det nu inte är problem med nån kabel eller anslutningsyta så är det nog ditt steg som är trasigt. Men om du kopplar lös strömkabeln, blinkar det då också? Alltså låter jord och remote sitta kvar. Hur sitter steget monterad, på en plåtyta?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

33 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
steget sitter på en plywood planka, ska testa koppla ur strömmen och sen köra som du sa.

men kan verkligen ett steg gå sönder av att man råkar kortsluta högtalarkablarna hmm

det låter ju förjävligt

Bas älskare
716 Inlägg
12 maj 2009
HÄnder detta när bilen är igång eller när bilen står på tänningen bara? för vi hade samma sak här, lampan blinka när den var bara på tänningen. sen där man startar bilen så funkar de

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 maj 2009
tjossanmannen skrev:
steget sitter på en plywood planka, ska testa koppla ur strömmen och sen köra som du sa.

men kan verkligen ett steg gå sönder av att man råkar kortsluta högtalarkablarna hmm

det låter ju förjävligt

Ja om du har otur så kan det hända, fast det borde finnas någon form av skyddskrets som förhindrar det kan man tycka. Men prova som sagt att koppla lös strömkabeln, tycker det verkar som att det är den som knasar. Har du möjligtvis glasrörssäkring på den?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

33 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
har 2 steg, ett som är monoblock och det steget, men när det hände så stod bilen igång.

tror inte powerlampan ska blinka och ge sej ifrån ljudpulser, men ska be en kille kolla på skiten, så får dom felsöka, för att det ska ju finnas nånting som stoppar alltihopa, bästa vore om man hitta nått kopplingschema på skiten, men det finns väll inte såklart -.-

Sök