Hejsan! kör med öppet filter på bilen , men läst av en hel del folk som fått problem med detta pga. lmm. hur kan lmm ta skada .? beror det på inoljningen i filteret som släpper och sugs igenom lmm?? eller hur går det till.. vet ej om jag ska sätta tillbaka originalburk med ett insatsfilter ist.. men dom är väl också inoljade ?? hjälp mig någon! mvh
Hejsan! kör med öppet filter på bilen , men läst av en hel del folk som fått problem med detta pga. lmm. hur kan lmm ta skada .? beror det på inoljningen i filteret som släpper och sugs igenom lmm?? eller hur går det till.. vet ej om jag ska sätta tillbaka originalburk med ett insatsfilter ist.. men dom är väl också inoljade ?? hjälp mig någon! mvh
Det tar ingen skada kör själv med öppet filter.. ja tror du menar dumpventil för det gör mer skada.. men filter har ja inte hört något om!
Det är lugnt. Olja inte in för mycket o kolla om filtret kommer inoljat eller om du själv ska olja in det första gången. Många oljar två gånger vilket är direkt dåligt.
Köp ett filter utan olja då. Men se till att köpa ett BRA filter, inget du köper på biltema med andra ord. Och om du ändå väljer ett oljat filter så gäller samma sak här, köp BRA filter.
LMM kan gå sönder ja, det beror på att olja sugs in och fastnar på lmm som brinner upp. Men om du inte har överdrivet med olja är det nog ingen fara. "lagom är bäst"
Öppet filter som är vinklat neråt mot luftintaget är precis klockrent.. "plocka bort orginalburken och vinkla filtret neråt" Funkar fint utan att lmm tar skada..
Öppet filter som är vinklat neråt mot luftintaget är precis klockrent.. "plocka bort orginalburken och vinkla filtret neråt" Funkar fint utan att lmm tar skada..
Eller så kan man dra ner luftfiltret ner i innerskärmen, så suger det ännu mera kalluft
Öppet filter som är vinklat neråt mot luftintaget är precis klockrent.. "plocka bort orginalburken och vinkla filtret neråt" Funkar fint utan att lmm tar skada..
Eller så kan man dra ner luftfiltret ner i innerskärmen, så suger det ännu mera kalluft