3263
Sök

Behöver hjälp med kondensator instalation

69 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
#1
är som jag skrev där uppe, har ett kopplings schema på en ny kondensator, men fattar inte riktigt vad dom menar, köpt den från mds, ni kan väll skriva om ni vet. tack

573 Inlägg
13 maj 2009
#2
+ på + och - på - kanske...
hur ser schemat ut då?
sen ska du ladda kondensatorn med en lampa eller dylikt som du sätter mellan plintarna på säkringshållaren...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

69 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
#3
så plus kabel från bilbatteriet ska på plus på kondensator som sedan ska på plus på steget?

69 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
#4
har tyvär inte så jag kan visa kopplingsschemat, men http://www.mds.se/?artnr=sslcap2sv
den är det iallafall

573 Inlägg
13 maj 2009
#5
ah okej dom där ja, är det inte bara plus in och plus ut på dom?  sen sitter det en remote kabel oxå som startar kondensatorn så den inte drar el hela tiden.

iaf om det är så att den har bara + in och + ut så ska du koppla kabeln som kommer från batteri alt powerblock till +in och sen + ut till steget.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

69 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
#6
ja är bara 2 plintar, men på schemat visar det att det ska in en plus, seen ska den jorda, men det där med remote kabeln förstår jag inte redigt, men måste ju vara något som ger den signal så den inte drar ström hela tiden

573 Inlägg
13 maj 2009
#7
ja remoten stänger av volt mätaren bla, så att den inte drar ström hela tiden.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

69 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
#8
jo, men hittar ju inte vart remoten ska sitta redigt bara, schemat visar ju bara vart plus och minus ska vara

730 Inlägg
13 maj 2009
#9
Remoten drar du bara ifrån nått som är igång när du har på tändningen.. svårare än så e de inte.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

16 197 Inlägg
13 maj 2009
#10
Miramithe skrev:
ah okej dom där ja, är det inte bara plus in och plus ut på dom?  sen sitter det en remote kabel oxå som startar kondensatorn så den inte drar el hela tiden.

iaf om det är så att den har bara + in och + ut så ska du koppla kabeln som kommer från batteri alt powerblock till +in och sen + ut till steget.

remote på en konding??


+kabeln från batteriet ska till + på kondingen å sen vidare till + på steget, - på kondingen ska jordas i karossen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 maj 2009
#11
Plus från batteriet till plus på kondensatorn och sen vidare till plus på steget. Jord från chassit till - på kondensatorn och sen vidare till steget. Remoten är ju samma kabel som slår på steget, bara att skarva den vidare och sätta på den lilla skruven på kondensatorn.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

69 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
#12
okey, jag ska ut och testa lite nu då, man tackar för hhjälpen, funkar det inte så får jag köra ett citat från filmen sällskaps resan "nu ska skiten i" hehe smile

279 Inlägg
13 maj 2009
#13
Remote behövs inte på en konding. En konding drar inte ström, dock om den har en liten display som visar volten så kan den dra ytterst lite men det är inget som märks.

Batteri + ----> Konding + ----> Steg +
Kaross - ----> Konding -



Sök