hej ja har min lågnivåkabel ca 20-30cm från strömkabeln,kan man skada steget då.Ja har så för att de va så svårt att ta dän sättet så ja drog kablarna genom skidluckan.
Nej, steget tar inte skada av detta. Hur pass nära strömkablarna man kan ha lågnivåkablarna utan att riskera störningar, det är jag dock osäker på.
det spelar väl roll på hur skärmad den är plus hur skärmad pluskabeln och sen om det är någonting mellan plus och lågnivån det som tar skada är väl basen för den får lite orenare signal till steget och därigenom får steget inte någon ren signal och förstärker den signalen den får.
typiskt fel som många gör är att dom lägger den för nära! MEN det ända som händer är att när du gasar så hör man hur det börjar surra! sen när du gasar mer så surrar det mer... låter nästan som en turbo som kalle_kalle sa att om det blir sånna ljud så kan högtalarna ta stryk men jag vet dom som har kört med sånt där jätte länge och det har inte hänt något för dom!
Har dragit strömkabel och lågnivå-kabel i 2st bilar tillsammans nu och har aldrig upplevt något surrande. Visserligen har jag använt skärmade lågnivå-kablar och jag brukar aldrig spela sådär äckligt ashögt som vissa gillar.
Kör på du, upplever du ljudproblem så är det ju bara att plocka isär och göra om!
Har dragit strömkabel och lågnivå-kabel i 2st bilar tillsammans nu och har aldrig upplevt något surrande. Visserligen har jag använt skärmade lågnivå-kablar och jag brukar aldrig spela sådär äckligt ashögt som vissa gillar.
Kör på du, upplever du ljudproblem så är det ju bara att plocka isär och göra om!
surrande i de flesta fall förekommer på grund av dålig jord.