Jag har en gamal Audi 80 -93:a och den har fått problem.. under körningen kan jag bara få motorstopp helt plötsligt, och det spelar ingen roll vilken växel ja e på... efter att ha fått motorstopp startar inte bilden igen på engång.. utan jag måste hålla ett tag innan den startar upp igen... ibland kan bilen även kännas som om den "hackar" sig fram...
jag har bytt bränslepump.. men det hjälpte inte.. har nu fått tips att byta ut tändningsmodulen... fast den ligger på 1600 kr.. så jag tänkte fråga er som är lite kunniga.. kan det vara den som är problemet?
sen har jag oxå märkt att den stannar oftare när bilen är varm... tex i sommaren så stannar den betydligt mer än va den gjorde i vintras...
och är den nystartad på dagen.. kan man köra ca 2 timmar (med lite hack då o då)... men efter det.. så stannar den typ varje 5-10 min :S
De går väl att koppla ur luftmassemätaren och sen köra, och om de inte blir nån skillnad så är de väl troligen de som är felet? rätta mig om ja har fel
juste en sak som ja glömde var att den får motorstopp oftare i sommaren än under vintern... eller rättare sakt att den får motorstopp oftare när bilen är varm...
Om motor bara dör utan anläggning kan det inte vara bensin pump som får spader då och då? kolla om du kan hitta en begagnad på skoten, testa och ser efter.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
det vara oljeläckage så att det kommer olja på tändstiften. min gamla audi betedde sig liknande. Men där var också tomgången väldigt låg. Det som hände var att bilen bara dog. Väntade en stund och då gick det att starta och köra en bit till. Så mitt tips är att kolla tändstiften.
det vara oljeläckage så att det kommer olja på tändstiften. min gamla audi betedde sig liknande. Men där var också tomgången väldigt låg. Det som hände var att bilen bara dog. Väntade en stund och då gick det att starta och köra en bit till. Så mitt tips är att kolla tändstiften.
det vara oljeläckage så att det kommer olja på tändstiften. min gamla audi betedde sig liknande. Men där var också tomgången väldigt låg. Det som hände var att bilen bara dog. Väntade en stund och då gick det att starta och köra en bit till. Så mitt tips är att kolla tändstiften.
Mitt tips är att kolla om du har felkoder eller lämna in på felsök. Min erfarenhet säger mej att det är det billigaste alternativet. Ska man prova att byta hit och dit kan det kosta multum innan man hittat felet.