4005
Sök

Företag som gör ljud installationer i bilar

39 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Finns det något bra ställe som gör installationer av billjud runt eller helst i Eskilstuna... Västerås, strängsnäs, katrineholm osv.

Har emailat brl och mds i västerås om prisupgifter och om dom äns tar sig an jobbet. Finns det fler företag man kan kolla med?

Installationen som jag är ute efter, är sån snygg i dörren, typ som denna:
http://www.garaget.org/?car=88692&image=1116752

Fast med bara 1 bashögtalare smile

Tack på förhand,
MVH///Oskar Hanborg
Senast redigerat av flamur (28 april 2009)

ljudfantast
1 372 Inlägg
28 april 2009
du vill absolut inte lära dig själv? Det är inte som att andas luft på månen nämligen smile det krävs en händig bara smile

2 914 Inlägg
28 april 2009
michieff skrev:
du vill absolut inte lära dig själv? Det är inte som att andas luft på månen nämligen smile det krävs en händig bara smile

precis och lite tid smile och seriöst tänk
blir lite billigare också smile

1 727 Inlägg
28 april 2009
Han kanske frågar eftersom han vet att han inte har kunnande/möjlighet/kompis som kan.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

1 534 Inlägg
28 april 2009
brl och bra ljud i bil gör installationer
dyrt iof neutral

115 Inlägg
28 april 2009
Om du absolut inte vill/kan göra själv finns det säkert någon här på forumet som kan/vill mot en liten summa. Är ju trotts allt endel här som har ombyggda dörrsidor big_smile

39 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Jag är inte händig och vill inte lära mig ^^ Tror inte jag känner någon som orkar ta sig an dethär utöver sina egna bilar tyvärr =P Vill ju även dra nya kablar, så är ju faktiskt rätt mycket jobb antar jag.

Men om någon läser detta som kan och vill, så pma mig så kan vi ta fram ett pris efter erat tycke ;P *betalar alltid dricks om det blir bra*

821 Inlägg
1 maj 2009
Anders på Mds i västerås är klockren på sånt där. Fråga honom så får du mycket tips och trix.
Jag kunde inte det där med att plasta och göra såna där byggen innan. Det tar bara lite tid men är jävligt kul!

782 Inlägg
1 maj 2009
Jag tror att fredrik på bilstereohörnan i köping kan fixa dörrsidorna annars kolla på lazzat.se eller blocket  efter någon som säljer dörrsidor till din bil.

Jag tror inte det blir billigare att bygga själv om man ska räkna ihop alla maskiner, mdf-skivor, vinyl, glasfiber grejer m.m som behövs.

37 Inlägg
1 maj 2009
ursäkta inbrottet men har lite samma problem..kan en del om billjud men inte så mkt:S vill gärna lära mig så finns det ngn i gbg området som är villig att hjälpa mig (självklart betalar jag:)) och lära mig lite är jag väldigt tacksam för ett pm!

Välte Ovanligt Lätt Vid Omkörning;)

Hifi Freak
462 Inlägg
1 maj 2009
flamur skrev:
Finns det något bra ställe som gör installationer av billjud runt eller helst i Eskilstuna... Västerås, strängsnäs, katrineholm osv.

Har emailat brl och mds i västerås om prisupgifter och om dom äns tar sig an jobbet. Finns det fler företag man kan kolla med?

Tack på förhand,
MVH///Oskar Hanborg

Hade du inte bott så långt bort. Så hade ja lätt kunnat göra det där åt dig. Inga problem....

Eller sätta högtalarna i brädan i stället..tongue

4 005 Inlägg
1 maj 2009
flamur skrev:

Tack på förhand,
MVH///Oskar Hanborg

Fråga runt lite bland ställen mekonomen, meca (som finns hos dig) kanske någon verkstad om de vet någon de känner som är bra.

Lämna in till firma blir som bosse bildoktorn säger, dyrt dyrt dyrt. Men det blir bra och det går att lita på å andra sidan.

Jag har en kille i Strängnäs som hjälper mig att bygga ljud i min bil, hittade honom på ovanstående sätt. Vet inte om han plastar osv dock. Skicka PM om du vill.

39 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Tack för era svar.

@ Linuslinje, Klockrent, ska ta o kolla runt lite bland butikerna smile Annars återkommer jag med ett pm till dig ;P så kanske du kan förmedla kontakt med din "kille" i Strängnäs smile

Sök