2713
Sök

Köp av kamera, vilken? 4-6k.

BMW Power
2 362 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
är fortfarande inte ute efter en kompakt kamera. När jag redan har en på 5 mega-pixel.

BMW, bogsering med wire :/

BMW Power
2 362 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
Har redan bestämt mig att köpa en Nikon D70S smile så vi får väl se sen om det är bra eller anus big_smile fast så mycket jag har fått veta av den så är den skapligt bra smile sedan med någon bra glugg.

Mvh Kevin

Administratör
11 911 Inlägg
12 juli 2006
FugitivE skrev:
Har redan bestämt mig att köpa en Nikon D70S smile så vi får väl se sen om det är bra eller anus big_smile fast så mycket jag har fått veta av den så är den skapligt bra smile sedan med någon bra glugg.

Mvh Kevin

Du kommer inte bli missnöjd smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 639 Inlägg
12 juli 2006
En fråga som Chrizz bör kunna svara på: ÄR det stor skillnad i bildkvallitet mellan en bra systemkamera och en riktigt bra kompaktkamera ? Förstår inte hur bilderna ska kunna bli mycket bättre... Klart att en systemkamera är bättre för den som är kunnig inom foto med alla inställningmöjligheter och möjlighet att byta objektiv osv, men just bildkvaliteten ??? hmm

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

BMW Power
2 362 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
Undrar jag med egentligen. Men nu ska det ju köpas en D70S för mig. Men menar som t.ex Sony R1 som visserligen är grymt bra med.

Mvh Kevin

Säljare
341 Inlägg
13 juli 2006
mrcelica skrev:
En fråga som Chrizz bör kunna svara på: ÄR det stor skillnad i bildkvallitet mellan en bra systemkamera och en riktigt bra kompaktkamera ? Förstår inte hur bilderna ska kunna bli mycket bättre... Klart att en systemkamera är bättre för den som är kunnig inom foto med alla inställningmöjligheter och möjlighet att byta objektiv osv, men just bildkvaliteten ??? hmm

Ja! Det går att få mycket bättre bilder med en systemkamera än en kompaktkamera...

Brum säger bilen.
394 Inlägg
13 juli 2006
mrcelica skrev:

Du glömer nog bort att det är en ganska stor priskillnad.. Jag har köpt en kamerahus två optik ett billigt och ett dyrare.. samt lite andra "must have" tillbehör som minnes kort, opikfilter  osv..
och jag är redan uppe i ca 20000kr..
Den stora missen med en system kamera är just att den inte är så kompakt hmm
En Systemkamera bättre på många sätt men bland annat pga av att det är en dyrare kamera med bättre ccd(digitala filmen) osv du kan tex välja att få bilden i raw format så du slipper att bilden är komrimerad(delvis förstörd) villket undärlätta redigering..  men det är några en av fördelarna.. Sen hänger ju mycket på objektivet man väljer att använda..
Senast redigerat av Psychotic (13 juli 2006)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

1 639 Inlägg
13 juli 2006
Min Ixus ska visst oxå kunna spara okomprimerat .RAW format men jag har inte luskat ur hur... smile
Senast redigerat av mrcelica (13 juli 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

OEM <3
6 957 Inlägg
17 juli 2006
Köp Canon, Någon av Ixus modellerna, jar en själv, kanonbra, lättanvänd å lite
och smidig.

OEM <3

Sök