3333
Sök

Ang baslådor

104 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Har sett i många trådar att folk rekomenderar att bygga egna lådor istället för att köpa färdigbyggda.
Låter inte dom färdigbyggda baslådorna bra eller va e problemet.
Varför bygger inte tillverkarna lådor som e helt perfekta för sina egna element.
E d bara för att få d så billigt som möjligt eller.
Har tittat på carpowers färdiga baslåda med blackbass 10 eller 12" o dom ser ju faktiskt ganska bra ut.
Nån som provat carpowers blackbass lådor?

1 435 Inlägg
20 maj 2009
Det är för att lådan ska anpassas till bilens kupé . Sedan kanske man vill välja avstämning själv, alla vill inte ha en låda som spelar bäst runt 45hz, vissa föredrar att stämma av strax över 50hz osv.

104 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Ok i see.

4 693 Inlägg
20 maj 2009
Sen om du köper en MDS bas och en MDS låda tex och stoppar i basen i lådan så låter det ju inte optimalt då den lådan är byggd för att funka till dom flesta basar. Men inte optimalt till någon speciell. Därför bygger man en egen. Ännu mer viktigt blir det om man vill ha en portad. Då måste man räkna ut volymen i porten och se att det blir rätt avstämmning på den och att det stämmer med vad din bas vill ha.

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 maj 2009
Färdiga lådor är rätt generella och funkar inte i alla bilar.

Jag har försökt att klura ut avstämningen på BlacbBass-PRO-lådorna men har inte exakta måtten på porten..och då är det svårt.

Nej jag har inte lyssnat på dem men jag har själv en BB10 som jag för tillfället kör i 20 liter sluten låda, elementet inte medräknat.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök