2427
Sök

Bränslefilter på 960 3,0?

31 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
Vart sitter bränslefiltret på min 960? Måste bytas men hitter inte skiten varken i boken eller under huven.

Sen har jag problem med batteriet också, laddar ur hela tiden, har kollat vattnet och det är fullt.
Vad kan det vara?

Inte 100 på att det är det som är felet men tror det. När man gör en sväng och släpper gasen dör bilen när den kommer ner på låga varv, sen är den helt död när ja vrider på tändningen.

21 761 Inlägg
18 juli 2006
Kolla så att batterikablarna sitter som de ska, även den från generatorn.

Försök att testa batteriet på något sätt, tex med en syraprovare eller allra helst med en batteritestare. En sådan testare brukar finnas hos verkstäder tror jag.
Om det är något fel på batteriet så märks det med en batteritestare men först ska batteriet laddas upp helt innan man provar.

Det första du kan göra just nu är att låna ett annat batteri och sätta i bilen, kolla sedan om det går att starta. Om motorn går igång så låt den stå på tomgång och mät om generatorn laddar som den ska, bör vara över 14V om batteriet som du har satt in är fräscht.

Om laddspänningen är under 13V så laddar generatorn inget alls och då får du felsöka på den.

31 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
okey, Tack för svaret. Då känns det som om jag får lämna in den. Filtret kan jag dock byta själv bara jag vet vart det sitter på min bil, inte ens säker på om det sitter under motorhuven. På vissa sitter det ju vid bakhjulet. Så min andra fråga söker jag fortfarande svar på, Vart sitter bränslefiltret på en 960 3,0 -91?

10 287 Inlägg
18 juli 2006
Kolla under bilen på vänstersidan mellan fram/baksäte ungefär. Där sitter den i alla fall på 940 och jag tror att det är samma bottenplatta. (Sitter i en konsoll).

/Göran

magnet skrev:
okey, Tack för svaret. Då känns det som om jag får lämna in den. Filtret kan jag dock byta själv bara jag vet vart det sitter på min bil, inte ens säker på om det sitter under motorhuven. På vissa sitter det ju vid bakhjulet. Så min andra fråga söker jag fortfarande svar på, Vart sitter bränslefiltret på en 960 3,0 -91?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök