3232
Sök

Var skruvar man på pumpen?? MB 190d

57 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
#1
har en Mercedes 190D 2,5 DIESEL

var sitter justerskruven på bränsle pumpen??
och hur ska jag gå till väga när jag skruvar upp bränslet


Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 mars 2009
#2
om du står på samma sida som pumpen sitter på
så har du en platta på höger baksida av pumpen
lättast om du plockar bort oljefiltershållaren för att komma åt
sitter med 6st rak mejsel som du skruvar bort
sen innanför där så har du en stor mutter den ska du absolut inte röra
sen uppe i högra samt nedre i vänstra hörnet så har du 2 små skruvar (rak mejsel)
skruva ut den som sitter i det vänsrta hörnet ett kvarts varv om du inte vill att den ska sota
vill du att den ska sota och dra en massa diesel så kan du skruva upp en 3 varv utan problem
körde 6 varv på min som mest men då gick den dåligt
2 varv är att rekomendera då sotar den frisk men 3 varv så går den skapligt och sotar som fan
dock rekomenderas man att inte skruva upp mer än ett kvarts varv om man snackar me lite diesel firmor


13 Inlägg
23 mars 2009
#3
Team-Adolfsson skrev:
om du står på samma sida som pumpen sitter på
så har du en platta på höger baksida av pumpen
lättast om du plockar bort oljefiltershållaren för att komma åt
sitter med 6st rak mejsel som du skruvar bort
sen innanför där så har du en stor mutter den ska du absolut inte röra
sen uppe i högra samt nedre i vänstra hörnet så har du 2 små skruvar (rak mejsel)
skruva ut den som sitter i det vänsrta hörnet ett kvarts varv om du inte vill att den ska sota
vill du att den ska sota och dra en massa diesel så kan du skruva upp en 3 varv utan problem
körde 6 varv på min som mest men då gick den dåligt
2 varv är att rekomendera då sotar den frisk men 3 varv så går den skapligt och sotar som fan
dock rekomenderas man att inte skruva upp mer än ett kvarts varv om man snackar me lite diesel firmor

Jag undrade samma som "Hunn" hur man ställer bränslet, är det den över eller nedre skruvan till vänster? du nämde inte det.roll


Gödseldräng
4 529 Inlägg
24 mars 2009
#4
saab-99 skrev:
Team-Adolfsson skrev:
om du står på samma sida som pumpen sitter på
så har du en platta på höger baksida av pumpen
lättast om du plockar bort oljefiltershållaren för att komma åt
sitter med 6st rak mejsel som du skruvar bort
sen innanför där så har du en stor mutter den ska du absolut inte röra
sen uppe i högra samt nedre i vänstra hörnet så har du 2 små skruvar (rak mejsel)
skruva ut den som sitter i det vänsrta hörnet ett kvarts varv om du inte vill att den ska sota
vill du att den ska sota och dra en massa diesel så kan du skruva upp en 3 varv utan problem
körde 6 varv på min som mest men då gick den dåligt
2 varv är att rekomendera då sotar den frisk men 3 varv så går den skapligt och sotar som fan
dock rekomenderas man att inte skruva upp mer än ett kvarts varv om man snackar me lite diesel firmor

Jag undrade samma som "Hunn" hur man ställer bränslet, är det den över eller nedre skruvan till vänster? du nämde inte det.roll

oj då
det är den nedre till vänster man ska skruva


57 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
#5
hur kompenserar man tomgångs varvet??


2 072 Inlägg
27 maj 2009
#6
Team-Adolfsson skrev:
om du står på samma sida som pumpen sitter på
så har du en platta på höger baksida av pumpen
lättast om du plockar bort oljefiltershållaren för att komma åt
sitter med 6st rak mejsel som du skruvar bort
sen innanför där så har du en stor mutter den ska du absolut inte röra
sen uppe i högra samt nedre i vänstra hörnet så har du 2 små skruvar (rak mejsel)
skruva ut den som sitter i det vänsrta hörnet ett kvarts varv om du inte vill att den ska sota
vill du att den ska sota och dra en massa diesel så kan du skruva upp en 3 varv utan problem
körde 6 varv på min som mest men då gick den dåligt
2 varv är att rekomendera då sotar den frisk men 3 varv så går den skapligt och sotar som fan
dock rekomenderas man att inte skruva upp mer än ett kvarts varv om man snackar me lite diesel firmor

kan man göra de på alla diesel bilar eller?
ex min bmw 320d

Sandzoo i da house


Sök