2592
Sök

Hjälp! Behöver veta vad för svänghjul jag ska ha till M50 med M3-låda!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Hej, jag är i behov av snabb men främst ACCURATE svar på denna fråga, har sökt men svårt att hitta om just detta bekymmer:

Har en M50B25 motor som det ska bytas koppling och låda på till det från en M3, årtalen är 93/94, dvs allt är från 3.0an. Problemet: M50 svänghjul matchar inte mot M3-koppling, 228 mm tycker inte om 240 mm.
Vad ska jag använda för svänghjul?
Finns det något som matchar bolt on eller måste det modifieras, samt isåfall hur?
Och finns det att hitta det svänghjul jag behöver på något forum till salu? PPF?

De flesta som turbokonverterat en 325a skriver inte riktigt vad de använder för svänghjul =/ Men förstått att M20 svänghjul är populära pga sin låga vikt, men hur går det ihop mot M3-lådan? Ja, jag behöver alltså detaljsvaren, väldigt tacksam för korrekt svar på sak. Gissande och höftande står jag själv för så gott så.

"When innovation meets passion!"

Teknik Informatör
371 Inlägg
27 maj 2009
har du sökt på Autopowers forum? där tycker jag att du borde finna ett svar...

BMW E3 it takes one to catch one :)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
E3_Henrik skrev:
har du sökt på Autopowers forum? där tycker jag att du borde finna ett svar...

Jag har redan sökt där ja. Första stället jag kollade på, men som sagt, inget in-depth om just SVÄNGHJULET.
Skrev för övrigt i mitt första inlägg att jag sökt, inget specifikt forum angivet, ok, men vill undvika sådana här svar from now on: "sök @ random blaha etc".
Autopower blev jag till och med hänvisad till av lokala BMW-handlaren, de vet alltså inte heller hur jag går till väga.
Senast redigerat av Mechanimal (27 maj 2009)

"When innovation meets passion!"

Sök