3931
Sök

Lacka kromsarg runt grillen svart

26 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Har en kromad grillram på mercan som jag skulle vela få lackad svart,och helst så att färgen inte flagnar direkt.

Vad gäller för att få det att fästa...avkromning elr nån slags blästring först??

Någon i Uppsala trakten som kan fixa detta???

Snajper edition E55 K4 620+

908 Inlägg
27 maj 2009
jag ruggade bara upp, sen grundade och till sist biltemas fälgfärg.. dock vet jag inte om det inte flagnade då jag sålde grillen kort efter tongue

26 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Jo man har ju läst/hört att det brukar flagna..iaf hänt för väldigt många,kom igen ös nu lite förslag smile

Snajper edition E55 K4 620+

501 Inlägg
27 maj 2009
Sitter och väntar på ett bra svar jag med vill lacka min grill till saaben !  Fan verkar vara dåligt med info.. tongue

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

876 Inlägg
27 maj 2009
mata ner det lite lätt torka av med bensin ex lägg många tunna lager med färg så håller det bra !det har det i varje fall gjort för mig wink

501 Inlägg
27 maj 2009
Testade det på den gamla bilen sanpaprade lite lätt och sen lackade flera lager men det släppte efter ett tag.  Vete fan om man ska spackla innan man lackar.

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

876 Inlägg
27 maj 2009
DIEZEL_NET skrev:
Testade det på den gamla bilen sanpaprade lite lätt och sen lackade flera lager men det släppte efter ett tag.  Vete fan om man ska spackla innan man lackar.

prova med plast primer innan alt grundfärg,,

143 Inlägg
27 maj 2009
har sj lackat min krom ram på xc grillen. jag gjorde: rugga upp ytan med sandpapper, spraya med flyttspackel å slipa med fint sandpapper å sedan färg. håller bra! håller avstånd när jag tvättar med högtryckstvätten försäkerthetsskull.

Sök