Nu är det så att jag kan inget om bilar alls men upptäckte en grej på min bil imorse och blev helt paff. Bilen är i standardutförande och har inte moddats på något sätt.
Men idag när jag gick till bilen så såg jag att framsidan av bilen verkade vara sänkt. Det verkar som att den har blivit sänkt med 10 cm på framsidan.
Detta ser likadant ut på bägge sidorna och inte bara en. Jag bifogar en bild också och om någon har något tips eller ideér vad detta kan bero på vänligen tipsa så att jag vet vad jag kan göra..
Visst fick jag gratis nedsänkning på framsidan gratis av någon anledning under kvällen men vill inte ha det så Tack på förhand!
t.ex. farsans merca har hydrauliska stötdämpare runt om, bilen blir sänkt om den står 3-4 dagar utan att startas pga trycket i dämparna minskar, det är helt ok...
testa starta bilen o låta den gå på tomgång i 3 min... kvarstår problemet då kan vi diskutera vidare
Problemet kvarstår..... Jag var tidigare o körde idag 60km med detta och det är fortfarande samma problem.. Trodde också att det kanske finns nåt hydraulatiskt grej som kanske skulle lyfta den men hittar inget.. kan inget för den delen... tittade också i inställningarna för bilen men inget att man kunde styra nåt lufttryck nånstans eller hydraulik (
Macken hade stängt... Får undersöka imorgon o återkomma med svar. Kanske nån rolig själ var där inatt o plockade mina fjädrar.. Vem vet ,nån som behövde dom till sin säng eller nåt
Macken hade stängt... Får undersöka imorgon o återkomma med svar. Kanske nån rolig själ var där inatt o plockade mina fjädrar.. Vem vet ,nån som behövde dom till sin säng eller nåt
Mm, för just Merca-fjädrar är ju så behändiga
Våran S-klass sjönk ihop ett par gånger när den inte använts, som några nämnde att deras också gjort. Men vi fick köra med den ett tag innan den höjdes till normalläge igen. Den höjdes lite allt efter som, har jag för mig.