3075
Sök

Baslådetyg?

146 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
Tjena mors! Har en BMW e28 som jag har rensat plåtren inuti o håller på att laga rost..  Funderar på att lägga baslådetyg (liknande) istället för asfaltsmatta osv., för att behålla vikten låg.. men ändå att det ser lite ombonat ut...smile vad tror ni om detta?
Var hittar jag sånt tyg? Behövs ju ändå relativt mkt.

Tack på förhand!
M.V.H

16 197 Inlägg
17 december 2007
Freppazz skrev:
Tjena mors! Har en BMW e28 som jag har rensat plåtren inuti o håller på att laga rost..  Funderar på att lägga baslådetyg (liknande) istället för asfaltsmatta osv., för att behålla vikten låg.. men ändå att det ser lite ombonat ut...smile vad tror ni om detta?

Tack på förhand!
M.V.H

saken e den att d e rätt svårt å hålla rent..sad  en orginalmatta kan väl inte väga så myce??smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

.......
2 655 Inlägg
17 december 2007
funkar perfekt :d kolla min sida å projekt tråden ja länkat på pressen. ja har gjort exakt så och de funkar utan problem:D...

.......
2 655 Inlägg
17 december 2007
evilaudio skrev:
Freppazz skrev:

Tack på förhand!
M.V.H

saken e den att d e rätt svårt å hålla rent..sad  en orginalmatta kan väl inte väga så myce??smile

min orginalmatta me asfaltsmattor vägde mellan 30-40kg när ja hade samlat allt, och ändå e en e28 s28 större...

146 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
Freppazz skrev:

Tack på förhand!
M.V.H

Aha fan okej.. hmm 
Neä.. men den är slaktad.. tyvärr sad o så skulle det bli finare med svart tyg (tycker jag iaf)

Tack! smile

146 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
beemern skrev:
funkar perfekt :d kolla min sida å projekt tråden ja länkat på pressen. ja har gjort exakt så och de funkar utan problem:D...

Okej okej, låter ju kanon! big_smile vars köpte du tyget om man får fråga? smile

Tack tack!

.......
2 655 Inlägg
17 december 2007
Freppazz skrev:
beemern skrev:

Okej okej, låter ju kanon! big_smile vars köpte du tyget om man får fråga? smile

Tack tack!

på brl, men går att köpa på autotjänst laitis på metervara. på ljudaffärer har dom bara mindre rullar, iallfall här. fick till att skarva de utan att de syns nu men de va ett jävla pill, så köp där dom har där du kan köpa så mycke som du vill ha, mycke lättare smile. åså spraylim, men du kommer behöva 3st burkar me spraylim, för du får inte va för snål me lim för då fäster de inte lika bra,, och forma och kolla o fixa en gång innan du lägger på limmet för om du bara slänger de på å de blir lite fel så är du körd, de sitter typ lika hårt som om du limmar ihop fingrarna me superlim:P...

146 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
beemern skrev:
Freppazz skrev:
beemern skrev:

Tack tack!

på brl, men går att köpa på autotjänst laitis på metervara. på ljudaffärer har dom bara mindre rullar, iallfall här. fick till att skarva de utan att de syns nu men de va ett jävla pill, så köp där dom har där du kan köpa så mycke som du vill ha, mycke lättare smile. åså spraylim, men du kommer behöva 3st burkar me spraylim, för du får inte va för snål me lim för då fäster de inte lika bra,, och forma och kolla o fixa en gång innan du lägger på limmet för om du bara slänger de på å de blir lite fel så är du körd, de sitter typ lika hårt som om du limmar ihop fingrarna me superlim:P...

okej, ja det är väl lättast då kanske.. ja det är väl smartast..tongue hehe.
Kan inte PL400 fungera som lim då kanske?

Tack för svar!
M.V.H

190 Inlägg
18 december 2007
PL400 är nog inte så bra i detta ändamålet, Micro har ett bra spraylim till baslåde tyg etc, det använde jag till mitt ljudbygge, sitter som berget som Beemern säger. Prova med det, funkar det inte så kan man ju alltid prova andra sätt.

Edit: Du kan köpa baslåde tyg i meter vara på Micro också.

Mvh
Jeppe
Senast redigerat av Yeeeep (18 december 2007)

110 Inlägg
18 december 2007
vanligt baslådetyg kan du hitta på både brl, mds, de flesta ljudshopper och även på biltema, spraylim likaså.

146 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Okej, tack så mkt för alla svar! smile

M.V.H

Forummoderator
26 373 Inlägg
1 juni 2009
Lånar tråden lite kort.

Funkar "baslådetyg" till att klä in instrumentpanel också? Är ju nåt sorts gummimaterial
överst, och har man sågat i det så ser ju inte kanterna så vackra ut..
Tacksam för svar smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök