3629
Sök

Våga fråga: Kjolpaket!

1 150 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Lägger upp en tråd där vi kan diskutera alla möjliga frågor angående kjolpaket. Dels för min egen fördel, samt att de säkert finns nån som funderar mycket. Kan de vara någon idé de här?

Jag själv har en fråga om sidokjolar, hur ska man som smidigast göra för att få dit dom? De verkar så jävla tight om plats men de kanske finns nåt knep.. Någon?

S_Henjer

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

GARAGET V.D.
900 Inlägg
4 juni 2009
S_Henjer skrev:
Lägger upp en tråd där vi kan diskutera alla möjliga frågor angående kjolpaket. Dels för min egen fördel, samt att de säkert finns nån som funderar mycket. Kan de vara någon idé de här?

Jag själv har en fråga om sidokjolar, hur ska man som smidigast göra för att få dit dom? De verkar så jävla tight om plats men de kanske finns nåt knep.. Någon?

S_Henjer

heej
jag har ett fråga ja också smile om sidokjolar, skruvar man fast dom elr limar man dom  elr vad gör man entligen?

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

218 Inlägg
4 juni 2009
med sidokjolar så är det ju helt på vilken bil man ska sätta det på, en volvo så går det ju bra att skruva i underkant där de inte syns och sen är de ju clips på översidan..

Annars är det bara att ta lim eller skruv.. beroende på vilket som blir snyggast.. popnit funkar också

Mvh

GARAGET V.D.
900 Inlägg
4 juni 2009
schruttan skrev:
med sidokjolar så är det ju helt på vilken bil man ska sätta det på, en volvo så går det ju bra att skruva i underkant där de inte syns och sen är de ju clips på översidan..

Annars är det bara att ta lim eller skruv.. beroende på vilket som blir snyggast.. popnit funkar också

Mvh

heej
om vi säger en bmw 318i 92a då?? gäller d bak  o fram fronten också?
när man köper ett kjolpaket så finns d plats o hål för skruvarna lr ska man borra d själv? o ifal man borrar själv vad ska man använda då? en borrmaskin??

mvh
marcus

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

73 Inlägg
4 juni 2009
Det är väl fan ganska solklart att man borrar med borrmaskin? tongue

2 283 Inlägg
4 juni 2009
Det är ju från bil till bil...

R.I.P. Michael Jackson!

945 Inlägg
4 juni 2009
Jag har med en fråga, Hur gör man om en frontkjol är för stor för att få det på ett snyggt sätt? kan man kapa på ett ställe där det inte syns så mkt och sen nita ihop det eller ska man kapa lite i varje kant?

Jag har nämligen en R kjol till fronten på min 850 och den är lite för stor så därför undrar jag eller måste ja köpa den nyare kofångaren för att sedan sätta på R kjolen på den?

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

218 Inlägg
4 juni 2009
Sickan_ skrev:
Jag har med en fråga, Hur gör man om en frontkjol är för stor för att få det på ett snyggt sätt? kan man kapa på ett ställe där det inte syns så mkt och sen nita ihop det eller ska man kapa lite i varje kant?

Jag har nämligen en R kjol till fronten på min 850 och den är lite för stor så därför undrar jag eller måste ja köpa den nyare kofångaren för att sedan sätta på R kjolen på den?

riktigt svår fråga, har du inte tummen mitt i näven så kan du nog klura ut det själv , eftersom du vet hur det ser ut. Lite svårt att veta om man inte sett det.

Sen förstod jag inte om du har gamla fronten på 850 eller?
isåfall så är det ju inte dyrt att köpa överdelen ifrån nya!

Förklara mer och kanske ta bilder så förstår man nog bättre!smile

Mvh

812 Inlägg
4 juni 2009
så här gjorde jag när jag limade fast mina sidkjolar på min förre golf
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=677326

945 Inlägg
4 juni 2009
schruttan skrev:
Sickan_ skrev:

riktigt svår fråga, har du inte tummen mitt i näven så kan du nog klura ut det själv , eftersom du vet hur det ser ut. Lite svårt att veta om man inte sett det.

Mvh

Okeej Jag har den äldre modellen och jag har tagit lite bilder på hur det blir i ena " hörnet " när jag skruvat dit det. ( jag har bara satt dit det provisoriskt! ) och trycker jag in den så det ligger emot i detta hörnet så tar det emot i däcken då ena kanten åker ut. men här kommer 2 bilder iaf.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/677356_pwq5j8.jpg
?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/677363_wkue2o.jpg
?

Och du sa att överdelen till den nyare modellen inte va så dyr att köpa, vet du vart man kan köpa den och hur mkt den kostar? har kollat på blocket men hittar inget där sad

105 Inlägg
6 juni 2009
Sickan_ skrev:
schruttan skrev:
Sickan_ skrev:

Mvh

Okeej Jag har den äldre modellen och jag har tagit lite bilder på hur det blir i ena " hörnet " när jag skruvat dit det. ( jag har bara satt dit det provisoriskt! ) och trycker jag in den så det ligger emot i detta hörnet så tar det emot i däcken då ena kanten åker ut. men här kommer 2 bilder iaf.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/677356_pwq5j8.jpg
?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/677363_wkue2o.jpg
?

Och du sa att överdelen till den nyare modellen inte va så dyr att köpa, vet du vart man kan köpa den och hur mkt den kostar? har kollat på blocket men hittar inget där sad

montera dit de nyare fångarna både fram o bak så får du en nyare o klenare utseende M.V.H

its not the fart thets kill you ist the smell
Gör som ford köp VOLVO

1 150 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Så kul att här kom lite frågor, de jag undrar över jsut att tröskellådorna tar ju sån jävla plats, men de brukar att få dit kjolarna ändå eller hur funkar de?

a slice of lemon
and a shot tequila..

9 108 Inlägg
6 juni 2009
S_Henjer skrev:
Så kul att här kom lite frågor, de jag undrar över jsut att tröskellådorna tar ju sån jävla plats, men de brukar att få dit kjolarna ändå eller hur funkar de?

Sidokjolarna är anpassade efter trösklarna, hade blivit jobbigt annars smile

1 150 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
S_Henjer skrev:

Sidokjolarna är anpassade efter trösklarna, hade blivit jobbigt annars smile

Happ happ, får la lägga lite tid påt nån dag då och se om jag får dit de.. Tack för svar!

a slice of lemon
and a shot tequila..

1 653 Inlägg
6 juni 2009
Sickan_ skrev:
schruttan skrev:
Sickan_ skrev:

Mvh

http://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/677356_pwq5j8.jpg
?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/677363_wkue2o.jpg
?

åk till skroten, där får du en för 300 spän, för, förlåt men det där såg uppriktigt förjävligt fult ut!
Senast redigerat av Thullen (6 juni 2009)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

945 Inlägg
6 juni 2009
okeej får kolla där då.  Jo jag vet att det inte är snyggt.

Sök