2739
Sök

Färgval - fälgar

CamillaAndersson
4 juni 2009
Trådstartare
Då ena fälgen är skadad så ska alla lämnas in på omlackering.
Funderar på om jag ska passa på att lacka i någon annan färg än nuvarande.

Bilen är svart, vilken färg på fälgarna skulle passa bra till den? Är inne på svarta med polerad fälgkant, är svag för svart big_smile
Men det kanske finns något annat roligt? Kom gärna med tips!

Bild:
https://www1.garaget.org/archive/37/36679/149164/149164-1409166.jpg

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 juni 2009
Mörk gråa, typ som volvos titan fälgar

Jonas

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
4 juni 2009
som du sa. svart med polerad kant, krit vita kanske? eller om du vågar. took rosa smile skulle nästa ha rosa fälgar på våran bil tongue

47 Inlägg
4 juni 2009
Mörkgråa fälgar på svart bil är snyggt, kolla bara Martins fina S40N smile
http://www.garaget.org/?car=137093&image=1411156

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo

29 Inlägg
4 juni 2009
Jag tycker det är snyggt som det är.

Men skulle jag lacka om dem skulle jag ta Titan grå.

1 062 Inlägg
4 juni 2009
svarta smile

Sanizz
4 juni 2009
Trådstartare
Lägger min röst på mörkgråa! Lycka till med valet
Mvh

715 Inlägg
5 juni 2009
Dark_Angel skrev:
som du sa. svart med polerad kant, krit vita kanske? eller om du vågar. took rosa smile skulle nästa ha rosa fälgar på våran bil tongue

tok rosa gör det gör det lol kunde varit roligt och se unikt i allafall

1 050 Inlägg
5 juni 2009
Tycker original (silver) ser utmärkt bra ut. Mörkgrå eller svarta fälgar "försvinner lätt ut i tomma intet" på en svart bil. Måste nästan vara någon ljus kulör som bryter av mot den svarta bilen. wink

Edit: Om du väljer att behålla silverkulören, så lägg då ej ut pengar på att lacka om den skadade fälgen. Det finns inget (tillgängligt) existerande färgrecept på fälgfärg i silver. Jag har tidigare lämnat in en skadad fälg för omlackering i tre olika omgångar, alla försök skilde sig med upp till 30% kulörskillnad. Köp istället en helt ny fälg, betydligt enklare och mkt billigare. wink
Senast redigerat av E-30 (5 juni 2009)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

73 Inlägg
6 juni 2009
Hej

Tycker oxå att silver är grymt till din svarta bil.

Robert
"To think is easy, to act is difficult. To act as one thinks is the most difficult of all."
http://www.infosite.se

CamillaAndersson
6 juni 2009
Trådstartare
Tackar för tipsen!
Blir troligtvis antingen samma färg, eller något mörkare. Provade svarta fälgar i PS, men tyckte att dom försvann för mkt när bilen är svart.

Amatör
320 Inlägg
6 juni 2009
CamillaAndersson skrev:
Tackar för tipsen!
Blir troligtvis antingen samma färg, eller något mörkare. Provade svarta fälgar i PS, men tyckte att dom försvann för mkt när bilen är svart.

Jo, de brukar bli så, fälgarna är väl det man fastar för när en bil åker förbi, och då är det nog inte så smart att den smälter ihop med bilen om ni förstår :p
Bakis & morgontrött, så suger på att förklara nu.

/A

got stance?
546 Inlägg
6 juni 2009
VITA!!!! med en diskret röd fälgstripe

夢の力

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 juni 2009
Ta inte svarta för guds skull (egen åsikt såklart), tycker de ser förjävligt ut. Ännu värre med "kromad kant".
De e liksom som "jag har inga hjul" eller "titta inte för fälgarna ser förjävliga ut".
Kan lika gärna ha stålfälgar då tongue
Grå kan jag hålla med om isf, eller "normal" färg som du redan har? :S

8 250 Inlägg
6 juni 2009
Skippa svart, ser bara litet ut och så skär det sig nå grymt när däcken är bleka... Titangrå eller snarare bromsdammsgrå skulle jag också undvika, vem vill ha fälgar som ser smutsiga ut när de är rena..? Silver eller möjligen vita röstar jag på.

Sök