3479
Sök

Dyrare försäkring mecd mycket mindre/slöare motor?

1 353 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Jag har en cheva van som det sitter en D24 volvo dieselsexa utan turbo i.. Idiotiskt jag vet, men kul att vara lite udda också smile

Hur som helst, jag ringde och försäkrade den innan den var reggad med motorn, då låg trafikförsäkring på 1448 kr / helår, med Bensin V8'a på 115 KW

Ringde och pratade med försäkringsbolaget idag och tänkte jag skulle få billigare med den motorn, men då skulle dom ha 2090 / helår för trafik

Det är en dieselsexa utan turbo på 60 KW

Hur i h-vete går det ihop?

och tjejen jag pratade med visste inte varför heller, det var bara så sa hon.
Senast redigerat av Batta (5 juni 2009)

There's no replacement for displacement

huh?
10 427 Inlägg
5 juni 2009
Försäkringsbolagen kanske inte gillar motorbyten. Inte original = jobbig att laga vid trafikskador = högre premie tongue

660 Inlägg
5 juni 2009
steifan skrev:
Försäkringsbolagen kanske inte gillar motorbyten. Inte original = jobbig att laga vid trafikskador = högre premie tongue

Det är trafikförsäkring som disskuteras, kommer inte nå lagningar av något på tal

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Saabifierad
2 031 Inlägg
5 juni 2009
Jag har sett samma sak tidigare med Volvo 440 Turbo och 440 utan turbo, den utan turbo blev dyrare på samma sätt som för din bil, helknasigt alltså.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 353 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Dom kanske tycker att bilen blir så slö så den blir en trafikfara smile

var ute och körde idag,
tog 25 sek att komma upp i 80 big_smile

huh?
10 427 Inlägg
5 juni 2009
Soderqvist skrev:
steifan skrev:

Det är trafikförsäkring som disskuteras, kommer inte nå lagningar av något på tal

//Soderqvist

Iofs, då är det väl motorbyte = lekstuga = större risk för olyckor ? wink

1 353 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Soderqvist skrev:
steifan skrev:

//Soderqvist

Iofs, då är det väl motorbyte = lekstuga = större risk för olyckor ? wink

visserligen, men hur stor olycksrisk är det med en motor på 80 hästar i en bil som väger 2300? ;D

den toppar knappt 110 i nedförsbackar tongue

7 276 Inlägg
5 juni 2009
Kanske är så att den med dieselmotorn har varit inblandad i fler olyckor än den med bensinaren.

39 Inlägg
6 juni 2009
1. Diesel är dyrare att försäkra en bensin bilar
2. Försäkringar blir dyrare med tiden.

1 353 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
Brains skrev:
Kanske är så att den med dieselmotorn har varit inblandad i fler olyckor än den med bensinaren.

Tror inte nån är så dum så dom sätter en D24 i en cheva van tongue så såå många olyckor kan den inte varit inblandad i..

och fattar inte varför diesel skulle vara dyrare än bensin?  Mer dieselbilar som krockar eller?

men det här var tidspann på typ 5 dagar, den tiden ska det inte öka så mycket

39 Inlägg
8 juni 2009
nej utan att nya diesel bilar är dyrare att reparera.
Min bil blev 5000 kr dyrare att försäkra bara på en vecka.

Sök