4354
Sök

Koppling av nackstödskärm etc.

5 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
är det nån som vet om det funkar att koppla 2 st nackstödsskärmar till sin stereo (dvd me skärm)
men jag skulle vilja kunna ha det så att man kan kolla på de 2 nackstöd skärmarna utan att ha det i steron så att de där bak kan kolla film och jag där fram lyssna på musik.. ??
måste man kansnk köpa till en dvd spelare xtra?
men samtidigt vill jag kunna spela upp samma i alla 3
det kanske inte går?
låter krångligt jag vet. hoppas nån förstår vad jag menar. dålig på att förklara i text ^^

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 juni 2009
Har du alltså en stereo fram med inbyggd skärm och dvd-spelare ?

Isf kan det ju hända att du har dual zone på den om det inte är värsta kina skiten och då kan du lyssna på musik fram samtidigt som ungarna glor på film bak.

Kolla i manualen till stereon.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

5 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
okej. har inte köpt nått ännu så bra o veta det där med dual zone smile tänk o köpa en stereo med inbyggd skärm.
ska handla loss lite så behöver veta om det är några sådana speciella saker man behöver.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 juni 2009
enklaste är troligen att köpa 2 dvd spelare (har nya dvd spelare om det är intressant)

gjort så på jaggan min, org. stereon till högtalarna o för cd lyssning samt extra dvd spelare till skärmarna (kopplat trådlösa hörlurar till dvd'n så de får ljud också)
Senast redigerat av sir_daniel (11 juni 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 juni 2009
sir_daniel skrev:
enklaste är troligen att köpa 2 dvd spelare (har nya dvd spelare om det är intressant)

gjort så på jaggan min, org. stereon till högtalarna o för cd lyssning samt extra dvd spelare till skärmarna (kopplat trådlösa hörlurar till dvd'n så de får ljud också)

Enklast ??

Nja, mest omständigt och bara nödvändigt om man inte har en stereo med dual zone.

Har man dual zone på stereon så spelar den ju vad man vill fram och tex film bak genom video-utgången som man ju såklart grenar till två skärmar i nackstöden.

Ljudet vet jag inte riktigt hur det blir med, om det går på högtalarna bak eller en av ljudutgångarna men i vilket fall som helst så är det ju smidigare om stereon har dual zone än om man ska ha in femtielva enheter i bilen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök