3273
Sök

Fler passagerare än bilen är registrerad för

629 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Sökte, men fanns inget uppdaterat svar.
Vad gäller egentligen , vid en eventuell polis kontroll, om jag har malt in för många personer i en bil (dvs mer än den är registrerad för)?
Får jag eller personerna som åker med böterna?

Mvh
Senast redigerat av Dagge88 (11 juni 2009)

Mröh

blacken
11 juni 2009
Dagge88 skrev:
Vad gäller egentligen , vid en eventuell polis kontroll, om jag har malt in för många personer i en bil (dvs mer än den är registrerad för)?

Mvh

Det är du som förare som torskar, och det stenhårt. Dom är kanongriniga på det ( har råkat ut för det. rättegång och hela skiten hotade dom med)

660 Inlägg
11 juni 2009
Dagge88 skrev:

Mvh

Vad jag har hört, många kompisar som hade lastbilsreggade dieselbilar här i stan för något år sedan så får föraren alla böterna..

Först får han 2 500 kr för att han kör med för många personer i sen yttligare 800 kr för varje person.. Detta är dock bara vad jag hört så jag kan itne styrka det på något sätt

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Driifter;)
1 630 Inlägg
11 juni 2009
de e iaf 2500 för föraren om det är för många pers

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

956 Inlägg
11 juni 2009
Dom ändrade detta förra året eller året innan det va, då fick man väl vara hur många som helst bara alla bälten användes? Rätta mig om jag har fel.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

83 Inlägg
11 juni 2009
Jag klämde in 8 passagerare i min Saab 9000, och blev stoppad av polisen.

500kr i böter var allt jag fick, det var min första bot förövrigt tongue

Bingolotto elller !
79 Inlägg
11 juni 2009
Min Camaro är bara reggad för två pers, men hade baksäte där jag brukade knö in lite folk...
Ringde och pratade med Bilprovningens kundtjänst och där sa dom att så länge man inte överskred bilens maxlast så kunde inte polisen säga nåt..
Jag skulle säga att personerna bak "inte var några personer", utan att dom räknades som last som jag spänt fast med bältet smile

Vid eventuell olycka så skulle det inte bli så kul med försäkringar och sånt om man kört med för många personer eller nåt bla bla bla.....

Det var väl 5 år sen jag ringde och kollade detta, men det borde väl fortfarande gå att hävda att personerna ska räknas som last...
big_smile

566 Inlägg
11 juni 2009
Har varit på satans massa cruisingar med överfull bil, men har bara blivet tillsagt om folk suttit på skuffen elr utanför bilen. Fast dom skulle nog varit hårdare om samma sak hänt en tex vanlig vardag när dom inte har fullt upp wink

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
11 juni 2009
Stämmer som någon skrev.

Förut fick du lasta i så många som fick plats.. men alla bälten skulle användas.

Numera.. absolut inte flera personer än vad bilen är regad för.

btw så ska man ha busskort för o köra över totalt 8 personer i bilen så då kan det bli olovlig körning.. inte roligt :S

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
11 juni 2009
Vi måste regga om vr-4an (mitsubishi legnum kombi) Den är bara reggad för två av någon anledning :S

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Sök