Growe skrev:
Karl_Kravall skrev:
NightCruiser skrev:
Jag gör så när jag kör i köer med lastbilen, istället för en massa start och stop letar jag upp en annan lastbil och så lägger vi oss jämsides med varandra, alla chaufförer vet detta knepet, sen lägger vi oss i en lagom hastighet så köerna framför oss försvinner och köerna bakom oss flyter på bra.
Men som FL3JM säger, det finns gått om idioter som ska klämma sig imellan och smita före för just DOM har så helvetes bråttom...
Trist.
Mvh
har jag uppfattat detta rätt, tex ligger ni bredvid varandra på motorvägen?
en i högerfältet och en i omkörningsfältet?
japp detta för att det inte ska korka igen där vägen går ihop från 2 till 1
det är av den anledningen att trafiken stannar
tex här i örebro på e20 så har dom 70km/h förbi ett parti där dom håller på och gräver vid en tunnel
men pga att alla är så tröga slutar det med att trafiken står helt stilla
om alla direkt när dom ser att det är kö lägger sig längst bak i kön och väntar på sin tur
ungefär som man ställer sig i kön på ica så kommer trafiken flyta på i 70km/h förbi vägbygget
ganska självklart anser jag..verkar dock vara några andra som inte gör detta eftersom dom hela tiden ligger i ytterfil och bränner på så långt dom kan komma
och när dessa ska in så är det tvärnit
man borde inte släppa in dom
Jag förstår syftet men jag anser absolut inte att det är rätt.
Det är en sak är att hålla avstånd till varandra, det ska man göra, speciellt på motorvägen. Jag hatar att ha folk i arslet.
Det är en helt annan sak att medvetet ligga och täcka upp båda filerna med era fordon.
Visst, ni taggar ner trafiken men samtidigt taggar ni upp förarna bakom er ännu mer.
ligger ni så i uppförsbacke oxå?
Ska lastbilschaufförer ta på sig en roll som civilare bara för att ni har större fordon?!
Hade det inte varit bättre ifall ni höll avståndet i samma fil istället?
Enda skillnaden med att ni täcker upp BÅDA filerna är att oborstade förare som ska hinna först trängs bakom er istället och ni beter er i min mening lika oborstat.
som någon annan person inflikte att han kunde förstå att lastbilschaufförerna kan bli trötta på bilisterna stämmer precis lika mkt som att bilisterna blir trötta på lastbilschaufförerna.
Jag blir förbannat trött på omogna förare snarare, vare sig det är bilister eller lastbilar.
Jag kör i gbg dagligen och eran s k teknik är någon som tillämpas även när det är glesbefolkat på motorvägen, men där skulle jag snarare kallade det för att dom "rejsar" sina full-lastade långtradare om att komma FÖRST istället för att "hindra köbildning".
Nej, den s k tekniken kan jag inte stå bakom alls tyvärr, oavsett "funktion"