2677
Sök

BILDER:Street Cars Fest Västerås 13/6-2009

340 Inlägg
14 juni 2009
Alpenretter skrev:
...synd bara att det är samma bilar på alla SCF träffar:(
Har man sett dom engång så räcker det, fram med nya byggen.

Ett lätt sätt att lösa det är ju att folk slutar sitta och gnälla på forum och ger sig ut i verkligheten istället! tongue

Alpenretter skrev:
...Antar oxå att pokalerna gick till samma bilar som på dom andra träffarna...

Burkar ju oftast vara så att det är de bilar som är på eventen som får pokalerna... hmm

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS

340 Inlägg
14 juni 2009
evilaudio skrev:
evilaudio skrev:
Alpenretter skrev:
Bilderna är helt OK:), synd bara att det är samma bilar på alla SCF träffar:(
Antar oxå att pokalerna gick till samma bilar som på dom andra träffarna...
Schysta bilder iallafall:)

vet exakt va du menar,   men de kanske skulle komma lite mer coola bilar om dom äger bilar fick nån ersättning för att man åkte dit.

kan mer än gärna tänka mig att åka om nån annan står för frakten..tongue

Men frågan är ju vad bilhobbyn har tagit vägen hos den som vill att någon annan ska betala transporten och sen ersättning...för att denne ska hålla på med sin hobby?

Man får nog ställa sig frågan "varför skulle en arrangör betala för att "jag" ska vara där?" Jag tror inte att någon med sunt bondförnuft kan hitta en anledningen till att bli "inköpt" till ett event. Eller så kanske man har lite höga tankar om sig själv och sin bil...roll

Skulle man sedan mot förmodan få pröjs för att delta så är det väl något man får se som en bonus! smile

Nu pekas ingen ut i detta inlägg, måste förtydligas så att inte en tangentbordslavin utbryter!
Senast redigerat av Ellemark (14 juni 2009)

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS

821 Inlägg
14 juni 2009
En sak du glömde ellemark och jag tror många glömmer är ändå att Street Cars Fest står med pokaler osv. Vi betalar inget för att få stå där dag ut efter dag in. Om vi nu ska få pröjs för att åka till utställningar vissa av oss. Då kanske det slutar med att alla får betala anmälningtavgift på säg 300 kr eller något. Och då skulle kanske många klaga på de?? Ne, tycker det är bättre som det är idag.

Man får väl spara annars och välja ut vilka träffar man vill åka på.

Bara en fundering ifrån mig.?

Mvh
Senast redigerat av sengstr (14 juni 2009)

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
15 juni 2009
Jag skrev bara vad jag tycker o tänker om bilarna.

Hoppas Sverige fortfarande är ett fritt land där man kan säga vad man vill.

Visst, det är ju inte arrangörens fel att bilar inte kommer.
Och nää, arrangören ska inte pröjsa för att folk ska komma, tvärtom.

Men ni måste erkänna själva att hur kul är det egentligen att se samma bilar gång på gång på gång...
Jag orkar iallafall inte åka o titta på samma bilar igen o igen o igen...

Men detta är mina tankar om arrangemanget (och några andras).

Skulle dessa rader vara helt obefogade så skulle ju ingen ha reagerat på att jag utryckte mig som jag gjorde.

821 Inlägg
15 juni 2009
alla har rätt till en egen åsikt.
Man får ju också tänka på att det är ekonomiska svårigheter i hela världen. Det är många byggare som inte kommit ut iår för div problem, Vissa har bränt ut sig eller andra har gått i väggen. Det är tufft att bygga en bil från september till april. Man jobbar day and night.

Så anledningen till att det inte är lika mycket bilar längre. Eller att det är samma bilar tror jag personligen är att alla har inte ekonomin samt stressar ihjäl sig. vad vet jag

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 juni 2009
Alpenretter skrev:

Men ni måste erkänna själva att hur kul är det egentligen att se samma bilar gång på gång på gång...

Skulle dessa rader vara helt obefogade så skulle ju ingen ha reagerat på att jag utryckte mig som jag gjorde.

Saken är ju den att man åker på olika, som i det här fallet, SCF i olika städer för att den publik
som kommer inte åker runt till alla utställningar och kanske bara går på EN utställning exempelvis.
För oss som ställer ut så är det ju såklart samma gamla bilar.
Du kanske skulle ta å sluta med att åka på SCF om alla gamla tradiga bygger stör dig så.. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 juni 2009
Ellemark skrev:
Alpenretter skrev:

Ett lätt sätt att lösa det är ju att folk slutar sitta och gnälla på forum och ger sig ut i verkligheten istället! tongue

Kunde inte sagt det bättre själv..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

821 Inlägg
15 juni 2009
Tokken skrev:
Ellemark skrev:
Alpenretter skrev:

Kunde inte sagt det bättre själv..

Håller med på alla punkter!
Tycker dessutom att folk borde börja bygga på lite mer udda bilar.? Jag har valt en udda bil, välj någon roligt märke.

311 Inlägg
15 juni 2009
Tokken skrev:
Alpenretter skrev:

Saken är ju den att man åker på olika, som i det här fallet, SCF i olika städer för att den publik
som kommer inte åker runt till alla utställningar och kanske bara går på EN utställning exempelvis.
För oss som ställer ut så är det ju såklart samma gamla bilar.
Du kanske skulle ta å sluta med att åka på SCF om alla gamla tradiga bygger stör dig så.. wink

Det beslutet är redan taget för i år.
Får väl se vad som bjuds på nästa säsong, kanke en "take that eller blur" bubbla wink
Robban kan ju även intyga att jag befinner mig där ute i verkligheten (sitter inte bara o gnäller på forum), har en livsfilosofi att bilar ska köras o njutas av (inte bara putsas o gnos med).
Jag kör roden som saknar värme nercabbat tills mina ben känns som djupfrysta fiskpinnar och nacken som en torskpanne´t lol

16 197 Inlägg
15 juni 2009
sengstr skrev:
En sak du glömde ellemark och jag tror många glömmer är ändå att Street Cars Fest står med pokaler osv. Vi betalar inget för att få stå där dag ut efter dag in. Om vi nu ska få pröjs för att åka till utställningar vissa av oss. Då kanske det slutar med att alla får betala anmälningtavgift på säg 300 kr eller något. Och då skulle kanske många klaga på de?? Ne, tycker det är bättre som det är idag.

Man får väl spara annars och välja ut vilka träffar man vill åka på.

Bara en fundering ifrån mig.?

Mvh

elle så åker man helt enkelt på de events man får betalt för att åka på smile

vet fler som tycker exakt samma sak..

själv skulle ja då ALDRIG betala 300 i anmälningsavgift för att ställa ut en bil, inte ens pokalen kostar ju så mycke.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

FreddeK
15 juni 2009
Okej nu lägger ni ner skitsnacket och kommenterar bilderna istället. varför ska det hela tiden bli massa skitsnack i trådarna?

Fina bilder som vanligt Patrik och tack för att du lägger ner så mycket jobb på detta!

16 197 Inlägg
15 juni 2009
Ellemark skrev:
evilaudio skrev:
evilaudio skrev:

vet exakt va du menar,   men de kanske skulle komma lite mer coola bilar om dom äger bilar fick nån ersättning för att man åkte dit.

kan mer än gärna tänka mig att åka om nån annan står för frakten..tongue

Men frågan är ju vad bilhobbyn har tagit vägen hos den som vill att någon annan ska betala transporten och sen ersättning...för att denne ska hålla på med sin hobby?

Man får nog ställa sig frågan "varför skulle en arrangör betala för att "jag" ska vara där?" Jag tror inte att någon med sunt bondförnuft kan hitta en anledningen till att bli "inköpt" till ett event. Eller så kanske man har lite höga tankar om sig själv och sin bil...roll

Skulle man sedan mot förmodan få pröjs för att delta så är det väl något man får se som en bonus! smile

Nu pekas ingen ut i detta inlägg, måste förtydligas så att inte en tangentbordslavin utbryter!

ja ser de inte som en bonus, eftersom ja personligen har SÅÅÅÅ mycke annat å stå som både kostar pengar å tar tid så åker ja bara på de events som ja får "ersättning" för..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

311 Inlägg
15 juni 2009
Freddeponken skrev:
Okej nu lägger ni ner skitsnacket och kommenterar bilderna istället. varför ska det hela tiden bli massa skitsnack i trådarna?

Fina bilder som vanligt Patrik och tack för att du lägger ner så mycket jobb på detta!

Helt ok för min del.
Trodde aldrig att en liten kommentar skulle skapa ett sånt rabalder.
Har tackat för bilderna redan engång och gör det gärna en gång till, tack smile
Peace and out ! wink

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
Alpenretter skrev:
Freddeponken skrev:

Helt ok för min del.
Trodde aldrig att en liten kommentar skulle skapa ett sånt rabalder.
Har tackat för bilderna redan engång och gör det gärna en gång till, tack smile
Peace and out ! wink

Tack tack kul att ni gillar bilderna.Jo det går nog åt lite för mycket tid igentligen men det är det värt när man får possitiv respons på bilderna.

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

8 156 Inlägg
15 juni 2009
Riktigt fina bilder. Håller er till att kommentera ämnet och inte själva eventet i sig.
Mvh Moderator.

evilaudio och Alpenretter, skapa en ny tråd där ni diskuterar själva formerna kring events som detta?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

276 Inlägg
15 juni 2009
sengstr skrev:
alla har rätt till en egen åsikt.
Man får ju också tänka på att det är ekonomiska svårigheter i hela världen. Det är många byggare som inte kommit ut iår för div problem, Vissa har bränt ut sig eller andra har gått i väggen. Det är tufft att bygga en bil från september till april. Man jobbar day and night.

Så anledningen till att det inte är lika mycket bilar längre. Eller att det är samma bilar tror jag personligen är att alla har inte ekonomin samt stressar ihjäl sig. vad vet jag

Kan hålla med dej sengstr Andledningen till att mitt bygge står stilla e pga av att ja blev av med jobb å man har gått i väggen från att hur mycket omkring sej som helst till ingenting det tar verkligen hårt på en. Att inte kunna bygga sin bil å kunna åka på träffar i sommar är verkligen jobbigt.... Men men.. Riktigt fina å snygga bilder.. kanske kan fråga dej när min lilla Nise e klar om du vill ta några fina blider på den wink
Senast redigerat av Alexiz (15 juni 2009)

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
16 juni 2009
Tack för bilderna, kul för oss som inte var där att få en uppfattning om arrangemanget! smile Och man kan ju inte åka runt till alla utställningar, roligt dock att se att så många bilbyggare stöttar arrangörerna av utställningarna och kuskar land och rike runt för att folk från alla möjliga orter ska få se bilar från hela landet! big_smile

Och.. som sagt, vi som inte var där är tacksamma för fina bilder. Och jag VET verkligen hur mycket tid det kostar att täcka ett arrangemang och fixa fram bilder efteråt. smile

Kram / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

58 Inlägg
17 juni 2009
offfffffffff big_smile älskar bilderna på min bil tack så mycke

Sök