3239
Sök

Är MDS grejer nåt att ha?

2lateuloose
543 Inlägg
25 juni 2005
Köp det du tycker om.. står du på parkeringen & spelar så tycker säkert moppefuckon de e coolt med blänkande prylar som låter..

Men står du på nån utställning med andra bilstereofolk .. kommer dom med stor sannolighet inte bry sej om din anläggning utan säkert tycka ..jaja en till som gått på reklamens hårda värld!

jag har själv undrat varför vissa bygger bilar för flera hundra tusen & sedan slängt in MDS.. men svaret är ganska enkelt! dom får prylarna gratis el. till ett väldigt lågt pris.. & dom bryr sej inte om ljudet utan det ska se häftigt & vara mycket bling-bling

SÅ jag tycker att det är BRA att MDS sponsrar många bilar.. för det ska företag göra.. Men det är synd att deras produkter är av tveksam karraktär

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

859 Inlägg
25 juni 2005
CoSmoZ skrev:
Köp det du tycker om.. står du på parkeringen & spelar så tycker säkert moppefuckon de e coolt med blänkande prylar som låter..

Men står du på nån utställning med andra bilstereofolk .. kommer dom med stor sannolighet inte bry sej om din anläggning utan säkert tycka ..jaja en till som gått på reklamens hårda värld!

jag har själv undrat varför vissa bygger bilar för flera hundra tusen & sedan slängt in MDS.. men svaret är ganska enkelt! dom får prylarna gratis el. till ett väldigt lågt pris.. & dom bryr sej inte om ljudet utan det ska se häftigt & vara mycket bling-bling

SÅ jag tycker att det är BRA att MDS sponsrar många bilar.. för det ska företag göra.. Men det är synd att deras produkter är av tveksam karraktär

Är berädd att hålla med till 110%.

37 Inlägg
26 juni 2005
Trådstartare
CoSmoZ skrev:

Kan du vara snäll och förklara lite närmare?
jag har bara haft en 12' från MDS och har inget att jämföra med och tycker att min låda ger ifrån sig en sån kuslig djup bas så att hjärtat vill stanna!!!
Nå, när det kommer till mds... är det ljudet som suger eller är det materialet som stinker?
jag menar om MDS låter dåligt så vill jag verkligen höra ett annat märke spela!

efter att ha hört alla spotta på MDS har jag bestämt mig för att byta till en Rockford 12'. vad säger experterna om det?

305 Inlägg
26 juni 2005
reklam jo jag vet . att MDS hård kör reklam .
Aldrig testat deras prylar överhuvudtaget
Blänkande saker i bagageluckan är inget för mig .
Just för tillfället har man väl den MINST snyggaste installationen här gissar jag på .
suttit halva natten å klurat på fixa en låda till basarna .

OK man e väl basnarkoman  det kan erkännas . det va väl därför jag spanade in det steget MDS kör . skrev i en annan tråd här om att skaffa ett bra steg till just basar .
undrar även om man med konding på 0.5 farat kan hjälpa det steget jag har nu i bas syfte eller är lösningen bäst med bara skaffa ett annat steg .
det jag har nu ska ge 1X300 W  i 4 ohm  vilket jag nu kör med. 

Tacksam för svar .
Flåt man gick endel offtopic här   men det hänger lite i hop smile

692 Inlägg
27 juni 2005
Kostar du på och köper dom dyraste grejerna så visst låter det, men själv tycker jag att du satsar på sony xplode eller något liknande, får du mer rent ljud.

JohanDJ
56 Inlägg
29 juni 2005
zigoz skrev:
Tjena.
Jag är inte alls nån expert när det kommer till billjud men jag har haft för mig att MDS grejer är bland de bästa i världen (det är va de skriver själva i katalogerna) men det verkar som om folk har delade meningar ang MDS.

Ni som är erfarna inom biljud, vad tycker ni om Mds och kvalitén på deras produkter?

tacksam för svar!

Ps. läste på nätet att DLS var erkänt som bäst i Europa år 2004 vilket är bra att veta. kanske dumpar mina grejer och köper DLS istället!

länk: http://www.nardik.se/bilder/dls/Best-in-Europe_s.jpg

MDS=NEEEEEJ

6 851 Inlägg
29 juni 2005
Stefan1973 skrev:
Har en fundering angående MDS .
detta steget -> http://www.mds.se/produkt.phtml?id=1000 … =Monoblock
med denna låda -> http://www.mds.se/produkt.phtml?id=1527 … Basl%E5dor

det handlar om ca 9000 kronor .  + kablar då kanske en 1000 lapp till = 10000 kronor .  Låter inte som nån billig bröte enligt mig . 

Någon som testat denna kombination ?

Ska du lägga ut så pass med pengar så köp INTE MDS.
Du får mycke bättre saker för de pengarna..!!
Kolla in blocket på DLS,Kicker Rockford, m.m
Det är saker som funkar BRA och HÅLLER mycke bättre än MDS (MultiDåligSkit)

Sök