2857
Sök

Oljetrycksmätare - Koppling (El) Volvo 740

75 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Tja, ska koppla in en oljetrycksmätare nu så att man kan hålla lite koll om något skulle gå sönder smile
Ska köpa den från biltema och grejen är att jag vill inte koppla som dom på biltema vill då jag inte vill röra något på bilens egna säkringssystem/tändningssystem.

http://forumbilder.se/images/128200973041P21d8.jpg

(Jag som ritat min egen koppling i paint och kopierat in hur biltema (texten) vill man ska koppla)

Tänkte mig något sådant, frågan är bara, pallar dom sladdarna som går till + på batteriet med att gå direkt till + ? Undrade också på vilken ampere säkringen behöver vara på?

Kom på att det nog blev fel forumsdel, skulle varit i fordonsel, aja, gjort e gjort ^^

Mvh
Senast redigerat av Herald (18 juni 2009)

Är man en dryg jävel samtidigt som man påstår att man är i sina bästa år när man egentligen är en gammal gubbe så är det någonting som inte klickar i ordentligt

Trafikledare
563 Inlägg
18 juni 2009
Det borde räcka med att använda 1,5 mm² och avsäkra med en 5 lr 7,5 ampere säkring..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

75 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Melin skrev:
Det borde räcka med att använda 1,5 mm² och avsäkra med en 5 lr 7,5 ampere säkring..

Gött då blire en sådan hängsäkring, angående det andra så menade jag om mätaren pallade med att man kopplade DIREKT in på 12 volt på batteriet istället för att gå genom sittande säkringar och tändningen? Undrar bara för säkerhets skull så det inte går åt helvete sen med mätaren tongue
Senast redigerat av Herald (18 juni 2009)

Är man en dryg jävel samtidigt som man påstår att man är i sina bästa år när man egentligen är en gammal gubbe så är det någonting som inte klickar i ordentligt

Sök