3588
Sök

Beställa elektronik från utlandet, frakt + tullavgifter?

Fotograf med bensin i blodet
85 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
Är på gång att beställa en Pioneer AVHP-5700DVD, nypris ca 10 000:- i Sverige. Kollade snabbt på Pricerunner och såg att man kunde välja internationella försäljare och såg att de i USA kostar mellan 4000-5000. Lite billigare kanske...

Nu till frågan, vad kan frakt och tullkostnad vara på en sån här sak?
Är det ens lönt?

Om jag håller mig inom EU och då tittar mot Tyskland, blir det billigare tror ni?...

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
25 juli 2006
Skall du beställa från USA kommer en hel del påslag i tullen. Ett sätt är att komma överens med säljaren i US att han skickar paketet som "gåva" till dig, och sedan hävdar du helt kallt i tullen att det är en gåva och att du känner killen. (Ljuger dom rakt upp i ansiktet alltså, men betänk dock att detta klassas som skattebedrägeri)

Angående Tydkland så köpte jag min Pioneer 9600MP därifrån, och betalade ganska exakt 50 % mindre totalt. (inklusive frakt). Så lönar sig gör det defenitivt. u har tyvärr butiken som jag handlade med slutat med sin verksamhet, så jag kan inte hjälpa dig med butiker och sådant, men ta god tid på dig också att kolla så butiken värkligen är ett registrerat företag i Tyskland samt att det har en besöksadress.. Lätt att bli blåst på fyra fem laxar annars...

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

8 156 Inlägg
25 juli 2006
Man slipper väl tullen om man importerar från Tyskland?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
25 juli 2006
Ja från Tyskland slipper men tull (Innom EU). Men det verkar han ju redan ha koll på.

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

Fotograf med bensin i blodet
85 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
Jo det har jag koll på att jag inte behöver betala ngn tull för det.
Har lite kontakter i USA men frågan är ju, trist att åka dit för bedrägeri vid 21-års ålder tongue

Iofs tror jag inte att det är så troligt att åka fast men iaf.

Blir Tyskland annars. Har kontakter där med så det löser sig smile

592 Inlägg
25 juli 2006
JAg har beställt två stereo, en videokamera m.m. från tyskland och det har alltid gått bra. Inga extra kostnader och ofta brukar det inte ta så länge innan man får grejorna. Men kolla efter så att det är ett vettigt företag.

2much.fi
Accessories for your DSLR

10 287 Inlägg
25 juli 2006
Känner du ingen i USA? Som kan köpa det åt dig och sedan skicka det - uppackat - som gåva till dig.
Jag har en polare som köper dyra objektiv på det sättet.

/Göran

glamDring skrev:
Jo det har jag koll på att jag inte behöver betala ngn tull för det.
Har lite kontakter i USA men frågan är ju, trist att åka dit för bedrägeri vid 21-års ålder tongue

Iofs tror jag inte att det är så troligt att åka fast men iaf.

Blir Tyskland annars. Har kontakter där med så det löser sig smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

LillNaisarn
25 juli 2006
Intressant tråd, har även funderat på att beställa sterio grejjerna från staterna... det är ju oftast ngn tusenlapp billigare dära...

Team Tondöv
649 Inlägg
25 juli 2006
Jag har beställt en del från USA.
Jag har kommit överens med firman att skriva ner värdet på tullpapperen, så det blir billigare. Hittills har det blivit ungefär halva priset mot i Sverige, inkl frakt och allt.

96 Inlägg
25 juli 2006
jag har handlat en hel del från USA oxå men endast då jag varit på semester där... men visst är det grymt mycket billigare där, men det är ju jobbigt om nåt slutar att fungera men det är väl sådant man får räkna med...

min bas var ganska tung att ha som handbagage... smile

butiker jag besökt och som fungerat bra är http://www.woofersetc.com/  http://etronics.com/ och http://www.autosoundnj.com/

Sök