3355
Sök

Lysekils cruisingen 20/6 -09

430 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Vi åkte ju då på cruisingen igår och det funkade bra ända tills nån jävla idiot sa att vi inte fick åka på slingan!! ändå kollade vi på hemsidan innan och där stod citat "Van och pick up och vanliga bruksbilar" å då är ju frågan jag åkte i min cadillac sedan de ville -94 så det klassas alltså som en van eller?? för nån bruksbil är det ju knappast!!
nä ett stort långt mellanfinger det är vad den cruisingen får av oss!! det ska fan åka från lidköping till lysekil för detta...nä jag lär aldrig sätta min fot på denna cruising någon mer gång och lär ju naturligtvis avråda alla jag känner å pratar med också!!

Mopar or no car!

5 089 Inlägg
21 juni 2009
Nä jag håller mig ifrån lysekilscrusingen helt nu i två år tack vare denna idioti. Förstår att du absolut är sur för du borde ju ha släppts in. men att dom vägrar släppa in "stylade" bilar är ju lika löjligt tycker jag. Har inte vi ett lika stort intresse utav att visa upp våra bilar som "raggare"?

\Lindgren

5 Inlägg
21 juni 2009
Jag har plåtat cruisingen (och diverse annat: http://www.fjallstal.se/v8/index.html ) här hemma i Lysekil sen 2004, och för några år sen startade jag och några till t o m en rätt tillfällig förening för att föra cruisingen vidare när polisen ställde till det på eget bevåg, men nu får det nog vara nog. Jag var iofs rätt irriterad redan i förväg eftersom den ansvarige på Goodtown Cruisers i tidningen Bohuslänningen hade meddelat att vanar, pickuper och epatraktorer inte skulle släppas in. Vad fan har dom emot epatraktorer generellt, och ALLA vanar och pickuper? Känns lite konstigt att inte ta hand om nästa generation bilfolk, och istället stänga dom ute. Att inte släppa in en -94 deVille är även det helt klar konstigt, fast jag iofs är inte förvånad. Jag behöver väl knappast förklara mer än jag gör  att jag INTE håller med statusbilsfolket avoghet mot allt som inte ses som "fint" eller "rätt" nog.

Arrangören bestämde också att stänga det hela och skicka ut folk ur sta´n redan vid 23-tiden. Det skulle visst vara nån sorts kaos i centrum. Jag och Sk-dt letade efter "kaos". Vi hittade inget "kaos", bara en städad och glad bilkö.

Vi gick alltså tillbaka till rondellen "ovalen" där det gallrades bilar under kvällen. Det var där kaoset var. Där skickades bilar ut ur sta´n för att relativt snart komma tillbaka. Ingen hade tänkt på att se till att folk inte gjorde en u-sväng strax ovanför backen (Åkerbräckan) utanför Lysekils centrum. Folk tycktes ha rätt trevligt i den där lilla mikro-cruisingen som bildades tills nån lyckades få upp en polispatrull dit.

Att jag blir irriterad har väl att göra med att jag har mycket lite gemensamt med dom som inte så länge sen hellre hittades styckmördade å det grövsta än sågs i nåt amerikanskt. Nu är det plötsligt accepterat att köra jänkare bara den är "värdefull" nog och mycket få av maskerad-raggarna har nån förståelse för annat än sig själva...

Fast det kanske finns hopp. Det är ju inte så svårt att med mycket kort varsel helt enkelt flytta cruisingen till ett alternativställe för dom som inte är välkomna här. Det finns ett antal personer här som funderar i de banorna, och jag är "hyfsat" bra på att nyttja nätet och andra verktyg för att snabbt nå många människor. Polisen har givetvis inte resurser att släppa resurser från Lysekils-bevakningen med kort varsel.

Å så ett lite tips till funktionärerna: Det är nog bra om ALLA funktionärer är så nyktra att dom inte riskerar att bli överkörda av massivt gjutjärn... big_smile

Bingolotto elller !
79 Inlägg
21 juni 2009
Vi åkte en Cheva van och  blev stoppade i rondellen där Fürher och company gallrade bort vilka som fick komma in i stan.. Cruisingvärden hänvisade oss till parkeringen (där det kostade 20:- att parkera)..

Ääh, vi tog ett varv i rondellen och provade köra upp mot sjukhuset men då kommer en gubbe och springer ikapp oss och slänger sig framför bilen och "slår" löst på huven och skriker ååååh nej !! här kommer ni inte in... Precis som dom ägde hela stan...
Då stoppade han bilarna bakom oss så vi fick backa tillbaka och sen köra ner till parkeringen för att dom skulle få in mera pengar till sin värdelösa klubb...

Visst, det var trevligt att gå runt med bland alla folk och kika, men näää, jag ska bojkotta den skiten nästa år..

Sen mitt i natten kom vi på att man kunde köra in vid Volvo (bensinstationen) och komma runt deras avspärrningar för att i alla fall kunna köra ett varv på stan..

Då mötte vi en stulen Saab 900 i full fart genom stan med två mc snutar efter sig... Han krockade med två betongpelare sen och polisen fick använda pepparspray och batonger sen för dom gjorde massa motstånd bla bla bla....

Ja, det vaaa laa skeetasköjj detta då big_smile

1 Inlägg
21 juni 2009
HAHA alltid

3 354 Inlägg
21 juni 2009
hellrejjser skrev:
Då mötte vi en stulen Saab 900 i full fart genom stan med två mc snutar efter sig... Han krockade med två betongpelare sen och polisen fick använda pepparspray och batonger sen för dom gjorde massa motstånd bla bla bla....

stod parkerad knappa 5-10m från pelarna. någon som vet mer om idioten i saaben?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Bingolotto elller !
79 Inlägg
21 juni 2009
http://www.sr.se/vast/nyheter/artikel.a … el=2917562

Det är allt jag hittade om Saaben...

Tror jag tog lite bilder också, ska kolla det sen....
Tur att ingen blev påkörd så mycket folk som var där i alla fall....

153 Inlägg
21 juni 2009
Håller med lindgren här faktiskt!! Vi var i lysekil i år och det blir fan inte nästa år iallafall!! Dom tog till och med betalt för att man skulle kunna parkera och det har dom aldrig gjort innan så jag ger dom ett långt finger rakt av!!
FLindgren skrev:
Nä jag håller mig ifrån lysekilscrusingen helt nu i två år tack vare denna idioti. Förstår att du absolut är sur för du borde ju ha släppts in. men att dom vägrar släppa in "stylade" bilar är ju lika löjligt tycker jag. Har inte vi ett lika stort intresse utav att visa upp våra bilar som "raggare"?

5 Inlägg
21 juni 2009
hellrejjser  skrev: "Sen mitt i natten kom vi på att man kunde köra in vid Volvo (bensinstationen) och komma runt deras avspärrningar för att i alla fall kunna köra ett varv på stan.."

Förra året funderade jag på att lägga upp en liten bruksanvisning i hur man kommer in i Lysekil trots avspärrningar. Även i år var jag "snäll" nog att inte göra det. Det lär jag inte vara nästa år. Det finns flera fungerande, fast olagliga, sätt att lirka sig förbi alla "vanliga" avspärningar här big_smile

Sök